Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

söndag 19 oktober 2014

Vända ryggen till , eller kappan efter vinden

OJDÅ 
VAD JAG HITTADE !!!!


Fri tolkning på rubriken & övrigt 

Ibland när jag tänker framåt så ser jag olika lösningar ifrån olika håll 
Nytänk ,,,

Men ibland kan man ( jag ) bli irriterad över vissa saker man ser eller hör 

Ingen är mer självklar än någon annan 

Nu är det ju inte allmänt känt hur jag funderat 

Och vet ej om jag verkligen kommer att delta eller delge 

Alla har vi olika roller 

Och alla roller ska accepteras anser jag 

Självklart är det upp till varje individ att känna 

........

Jag har nu funderat på vilken situation som fick mig att skriva detta ,,, 

Och på något sätt vet jag , och känslan är just nu under kontroll 
Även om det faktiskt lyst igenom precis nyligen igen 


6 kommentarer:

  1. vad jag känner igen mig i detta inlägg utan att veta bakgrunden

    personer som anser sig vara bättre än andra
    Hoppas det löser sig oavsett anledningen

    SvaraRadera
  2. Du har börjat skriva väldigt kryptiskt... Klart att olika roller ska accepteras. Men jag tro det är lättare om man pratar i klarspråk... Hoppas allt blir bra!

    SvaraRadera
  3. Oj
    Detta inlägg är riktigt försenat
    Ha ha
    Karin & anonym läget är kontroll klarspråk fixar tyvärr inte alla . Eller menar du klarspråk här på bloggen ? Jaja
    Detta är inte ifrån min privata sida eller mitt intresse utan ifrån jobbet där vi ibland ej tycker samma och egna värderingarna kommer in och 8-10 st kan ha svårt att hitta rätt . Men bara man verkligen lyssnar på varför jag säger som jag gör och även varför andra sägerbpå annat sätt kommer man långt . Nu är jag ju lite "off" då jag lägger min tid på annat arbete under veckorna och kommer fortsätta med det
    Men som sagt läget är under kontroll och arbetet flyter på även om inte alla tycker samma sak .
    //

    SvaraRadera
  4. Du är för härlig och låter oss fundera hur du menar och tänker . Har ej varit inne hos dig på länge , men du är ju typ som innan skriver lite som du vill och fri tolkning säger du själv . Klarspråk vet väl alla att det är bäst om personen eller personerna kan hantera det.Hur anonym menar här är oklart säga eller skriva namnet på den / dom annars säga rakt ut att så som du gör nu dvs växlar tankar och handling utefter andra personer
    Som jag uppfattar är det så du menar med inlägget . Du skriver också att inlägget är försenat så jag undrar skriver du på datan eller mobilen . Jag har en bekant som slänger in lite med mobilen och då kan publiceringen vara konstig och detta nät som kan göra en tokig för mindre . Sköt om dig så hoppas jag också situationen har släppt

    SvaraRadera
  5. Så bra att situationen är bättre nu . Har uppfattat dig att du jobbar med människor och det är inte alls så lätt att jobba på något sätt som eb del av oss är obekväma i . Egna värderingar borde alla jobba med som jobbar med människor oavsett ålder . Har tittat lite på dina inlägg och funderar över dessa anonyma personer vet dom inte att namnet kan man skriva även om du inte har inloggning på egen blogg .

    SvaraRadera
  6. Vissa anonyma vet man ju direkt vilka dessa personer är i verkligheten

    SvaraRadera