Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 29 oktober 2014

Svårt att välja Rubrik !!!!


Jag skulle vilja / velat skrika rakt ut 

Men med tårar i ögonen & raspig röst 

Talade jag om för sonen ATT JAG ÄLSKAR HONOM & att han inte vet/ visste hur STOLT HAN GÖR MIG  där ute på banan då han Sladdar med sin 
Volvo som har haft olika utseende 

Kalmar 

Nässjö
Lessebo '& lite före Åberg 
Semesterracet 2014

Han ville inte alls lyssna på mig 

Jag önskade nästan att han hade varit FLY förbannad ist 

Jag erkänner att jag /vi under alla år haft svårt att bemöta / hantera besvikelsen och den otroligt ledsna sonen 

Han påminner inte alls om sina syskon 
Där det rycker ur öronen 

Folk pratar om att motgångar måste man leva med 

Jag har också sagt det vid tillfälle 

Men det räcker med min känsla inombords 
Jag kan verkligen lnte föreställa mig SONENS 
Då han förlorade 2 placeringar 

Rubriken skulle även kunnat vara 

Lika PISSIGT SOM MOTALA 
Eller nja det stämmer inte värst bra 

Dock menar jag ju BILEN SOM LEVDE SITT EGET LIV 

tändkablar som hoppat och en koppling som ABSOLUT inte ville vara med på våra eller då sonens noter 

Man får sig även ett uppvaknande som publik & alla tolkningar 

Och misstag man tyvärr inte rår för som arrangör 

Men man kanske inte ser ifrån sin postering 

Men det var kul att höra snacket utav övriga runtomkring 
Mest gällande påkörningar & geningar 

Och herregud vad folk hejjar  på sina 
(Även om det var placering 5-6) 

Jag stod ju tillsammans med "vän" där sonens bil tyvärr också var lite motvalls 

Så vi fick ju hejja på ,,, !!!! ???? Lite olika andra förare 
Klart man räknade poäng och hoppades 
Dvs blandade känslor 

Jaja jag kramade iaf om segraren som ALLTID HAR ETT LEENDE ,,, 

Annan rubrik KUNDE varit 
VILKEN MISS !!!! 

Vi åkte ifrån fika & korv , kaffe 

Men det löste sig iaf 

Något som även kändes så himla konstigt var 

Vi ÅKTE inte kvällen innan mot Tävlingen 

Iofs hade vi inte varit framme innan mörkret legat en stund 

Då maken hade hur mycket jobb som helat verkade det som & dottern hade sin planering 
Dvs tonåringar utan någon koll !!!  

Men i stora drag var det en bra tävling som bjöd på lite 
Damm , adrenalin & bensin 

Fast det bästa var ändå att 
Vi fick hem lilla godingen som livade upp kvällen , med att envisas att Balto var en HON ,,, 

Och sa till Felix hon gillar honom och att han inte skulle vara ledsen 

Annan rubrik 
Valet mellan familjen 
,,,, 
Återstår att se 

// 




1 kommentar:

  1. Hej
    Har du också barn med olika temperament ? Så typiskt att ni glömde kaffekorgen . Men det var väl skönt att sova egen säng och inte åka k mörker

    SvaraRadera