Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 1 februari 2011

Helgen gick till

Gud så fort vissa helger springer iväg , det är knappt man hinner med att observera att dagen är på slutet !!!
Uffe jobbade inte så länge utan hämtade upp mig hemma och vi styrde mot klubben för att fixa lite inför tävlingen då jag skulle ha ansvar i depå, på väg mot Vimmerby blev Uffe uppbokad att vara 1 utav förarna i lag nr 3 på lördagens tävling. Väl i Vimmerby så  tog vi en trevlig fika tillsammans , Vi jobbade igenom planerna ganska snabbt , sedan hem för att fixa med annat inför helgen .


Jag körde ju sedan  in Nellie till mormor där hon skulle sova över natten ,hon hade beställt tacos & det blev det också + min sås som mormor fick godkänt för .jag hade ju som sagt tid för arbete så jag visste vad jag hade framför mig. Grabbarna hade ju beslutat att kolla på isracingen i Målilla så jag var ensam hemma kort stund innan jag åkte mot jobbet .


Lördagen var ju tidig morgon men jag trivs ju med det livet , tyckte själv jag tog ansvar i depån  och det jag tror var min uppgift ???  tyvärr fanns det dom som inte visade rätt känsla inför uppdrag man fått  onödigt att lägga energi på det nu tyvärr så var det lite krångel med bilen för lag nr 3 så det blev väl ingen höjdar tävling resultatmässigt för dom.


Jag plockade upp Nellie från mormor & vi åkte mot Hultsfred  för jag skulle titta på Felix handbolls match  att Nellie bokat sig med kompis på em och även att sova över hos kompis  . Tyvärr snopen förlust för grabbarna men men så är det ibland .
Fam Björklund var ju då på dop & BRÖLLOP  som vi ju misstänkte att det skulle vara , dom kom till oss för lite socialt innan dom skulle till vännerna igen dom skulle ju vara över natten så det var packning utav lite väskaor & vagn mm .Vi åt god mat från vår kina restaurang innan Uffe körde upp dom , Vera o Harry så otroligt duktiga hela kvällen & natten då vi ansvarade över dom trots att Gretha, Fredrik kom hem ca 04,30 Uffe hämtade dom så tog vi dom i vårt rum . Var inga problem för mig att gå upp och fixa välling 07,20 sedan vila lite till .


Söndagen var ju redan uppbokad så bara att sätta fart . Nellie och jag åkte mot Vimmerby och grabbarna åkte något efter . Tyvärr missade vi ju Nellies matcher men hon verkade nöjd när vi sågs hos mormor på  middag innan det var dax för Felix lag att spela sina matcher 2 vinster för dom  tyvärr så hade ju HFK 1 förlust för mycket under dagen så skillnaden blev marginell men tyvärr till Vimmerbys fördel .


Vi var ju då på möte inför Semesterracet 2011 uppe på klubben , kändes skönt att vara där   och veta att vi är på gång även om tiden är knapp på vissa punkter , men det blev lite möten inbokade både i "stora gruppen " och i säkerhets/polis, brand .Jag blev visst vald till sekreterare !!! men jag skrev ju ganska många protokoll redan 2010 så det ska nog fixas även iår protokollet är nästan helt färdigt endast 1 formulering som ska slipas lite på .


Det var ganska lugn söndags kväll hos oss tror inte att vi hade "främmande " eller någon släkting i soffan &   barnen var nog också trötta för inga protester vid dax att gå upp ,men ni får kolla lite på tv-n .


Japp så såg det ut och var ju ingen större skillnad mot vad det brukar //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar