Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 28 februari 2011

Sportlov 2011

Gud vad tiden bara springer iväg helt otroligt . Japp nyss var det ju då sportlov & jag var ledig från fredag v 7- fredag v 8 så jag har ju jobbat denna helg som varit .

Vi åkte ju givetvis till stugorna för att umgås med svägerskan i ngr dagar men pga Uffe jobbar ju hemma nu så kändes det ju lite konstigt att inte vara hemma då ,så vi stannade lördag- tisdag em .

Felix har umgåtts med 1 kusin till dom det var lite kul "dom kommer ju från 2 olika världar" men tydligen fanns det ju lite gemensamt så det blev umgänge måndag till fredag så då var ju kusin 1 utav dom 4 barnen jag hade med mig  till Ikea och då hem från stugorna . Dagarna i stugan fylls utav lugn o ro  gott vin ,trevligt sällskap, promenad i friska luften & mys framför brasan .Och givetvis massa gos med lilla Harry o Vera

Nellie var på någon aktivitet med popcorn gruppen på onsdags kvällen & Maja som skulle sova över natt passade på att gå på bio med kompis så helt plötsligt så försvann alla 4 barnen i ngr timmar . Men till lite sen middag så var ju alla tillbaka för mys i soffan & slapp vid tv-n

Kan nästan säga att jag inte gjorde något under veckan men då ljuger jag ju ha ha 
man gör ju nästan alltid något även om det är svårt att just säga vad man fyller dagarna med .
Jag träffade Uffe neråt  på fredagen "lunch tid  "för att titta på¨lite kläder till då våran årsfest som var lördagen han köpte sig 1 ny skjorta som han hade på sig , det var ju REA 10- 70 % så jag passade på att låta han betala 2 saker till mig också , tyvärr missade vi ju då säga hej då till kusin & bjuda annan svägerska på kaffe , men vi köpte ändå med oss nybakade ostfrallor & glafsigt pålägg så vi njöt tillsammans jag, Nellie ,Uffe innan det var dax för mig att dra till jobbet . Jobbade ju inte så värst länge så det fanns lite utav kvällen kvar .
Årsmöte/ fest vet ni ju på lördagen efter jobbpass  av mig
Söndagen var vi i Vimmerby på klubben för att kolla in dom nya folkrace förarna & lyssna med halvt öra på utbildaren ,jag fick svara på lite frågor vid tillfälle då jag visade mig men det var frågor som jag självklart kunde svaren på utan att blinka ha ha 


Åkte hemåt till barnen som passat på att bara slappa hemma utan oss vuxna , sedan jobb igen ,men barnen var ju vakna när kag kom hem så vi kunde knyta ihop veckan/helgen innan god natt & jag o maken blev själva på nedervåningen & fortsatte slappa till Wallander och bara ta det lugnt tillsammans

Barnen hade ju givetvis lyckats somna i vår säng så lite trångt var det ju  men men det gör inget .


Visst blev det disk, tvätt, städ också under veckan  lite ordning ialaf  //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar