Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 1 februari 2011

Nr 19 = förebild

Dax för inlägg nr 19 = vem har jag som förebild 
vilken tid det har tagit att komma igenom denna lista
eller så är det nog jag som inte på fullt allvar skrivit & följt den  enl tanken runt .
Förebild ???
Det har ju varierat genom livet ,men stående är det ju mina föräldrar som på olika sätt präglat mitt liv  och även i vuxen ålder har dom ju varit olika varandra mot mig .


Men jag har ju även fler som förebilder så jag gör väl lista igen då 

  • Pappa
  • Uffe 
  • Mamma 
  • Syster
  • ???
  • ???
  • ???
Pappa :
  • För sitt sätt att visa att inget är omöjligt 
  • Det finns olika vägar att gå 
  • Jag står för mina åsikter 
  • Tiden finns där den behövs 
  • Alla är viktiga 
Uffe:
  • Vara smidig i olika områden 
  • Rättvisa bör finnas 
  • Tiden finns  där den behövs 
Mamma:
  • Ordning på saker
  • Tiden finns där den behövs
Syster:
  • Man kan gå vidare trots HELVETET SOM STJÄLPER LIVET TILLFÄLLIGT
???
??? :
  • Barnen är viktigast
  • Man klarar sig bara vi har varandra 
Jag hoppas också att vid tanke så har även jag något som uppskattas utav mina nära 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar