Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 7 december 2011

Baka,plugga,promenad

Säkert typisk onsdag hos många även hos oss. Klockan ringde alldeles för tidigt efter att Uffe åkt (eller ? ) nja han åkte 05,00 och halv 7 skrällde klockan igen. Frukost o sedan iväg med barnen idag skulle det spelas boule i klass 5 så då var taxin beställd "inte jag " utan på något sätt hade Nellie fått pappa till att köra.

Själv så tog jag en stund och google bland pedagoger och skrev ner lite om Lev Vygotskij "olika stavningar"
sedan blev det 1 blöt men lång promenad med hunden. Som om jag inte hade dagen full så igång med kanelbullarna också. De var lagom färdiga när det var kaffe på maten för maken som lunchade hemma till min förtjusning ha ha jodå känns kul att ses då ju klockan kommer bli lite ikväll då vi ju eller jag har ju iaf den bokade för skolan.

Även denna onsdag innehåller fiol för dottern gissel o lite knaster (skojar ju )hon är duktig trots totalt tondöv mamma som helst inte ens sjunger i duschen ..

Hoppas inte komma hem för sent så jag inte hinner göra något innan jag bänkar mig vid tv kklockan 22 tror det heter Homeland och går på kanal 2 . Serie i 12 delar och dagens är nr 3 . Den tiden passar mig bra för om jag jobbat så missar jag endast någon minut eller är det jour så slänger jag mig i sängen o fixar efteråt.Tyvärr är det ingen paus så alla bestyren blir när avsnittet är slut.

Middag just dessa dagar blir inte precis märkvärdigt men gott ändå ?? Japp jag gillar mina menyer i veckorna även om det ibland är lite drygt att komma på.

Säger som vanligt ja ja det blir nog bra.

1 kommentar:

  1. det låter ju ändå som bra dagar tror väl inte du är totalt döv.ser också den serien men är väl på 1:an

    SvaraRadera