Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

fredag 16 mars 2012

Så lätt att kritisera andra

Tänker inte gå in så mycket på rubriken men lite stämmer det ju att alla har något att kritisera andras för trots de inte är bättre själva.

Jag själv har mycket funderingar över vissa val andra gör gällande allt möjligt , men får ju hoppas de känner sig lika skamsna som jag ???? ha ha 

Förra året lämnade jag ju sonen efter operation med mormor kvar på sjukhuset för att utöva mitt intresse. Ok han var ju 13 år och ville absolut inte jag skulle missa  men men mamma hjärtat sved länge.länge

Denna helg var ju typ som vanligt att det var fullbokat med alla oss  inblandade ? så igen blev det ju ångest , vem eller vad blir bäst ???
ok inte fira syrran som fyller år / följa med dottern o min släkt på teater eller låta sonen gå på Top Gear I Stockholm pga uttagning inom handbollen som vi ju ändå inte följer med på & vem vet om han kommer spela handboll nästa år eller hösten-2012???

Nellie hade typ tävling inom taekwondon också . Nu på morgonen så var jag på väg att skicka en sjuk dotter på tåget till Stockholm med mormor,men så blev det ju inte utan efter frukost o även 1mil i buss till Vimmerby så kände hon själv att denna helg blir inte alls som planerat.

Så det var bara att ringa mormor o säga att hon får åka själv. Och så fick hon följa med mig till klubben för lite arbete. Och sedan hem igen för att lägga sig  i soffan
Här sitter man alltså ibland och undrar hur andra ser på mig o/oss med dom val man gör.iofs så bryr jag mig ju inte om andra utan vet vad som ger/gett mig ångest över att lämna ........


Idag är jag stolt över att faktiskt inte övertalade dottern att åka. Men visst störde det vår planering för helgen.

Men som avslutning så vill jag säga att det är upp till varje familj att besluta vad som passar att göra vid olika tillfällen& oavsett hur jag gjort vid samma ålder /tillfällen så är ju vi lyckligt lottade med vår släkt som finns så det blir naturligt att dom är här eller barnen där

Nu lite kaffe o hoppas kroppen gillar det,har inte smakat så bra innan.

Trevlig em på er,vi ska snart kolla över olika lösningar för att "alla" ska bli nöjda

//kram

3 kommentarer:

  1. Ibland kan man ju skratta åt sig själv i sina tankar om hur folk ser på våra val, men visst har du rätt i att man ofta inte sätter sig in i alla valen på allvar.

    Jag gör också vissa val jag inte är stolt över och jag dömer även andra på olika saker som jag aldrig skulle gjort.
    men var det inte kritiker du skulle bli vid nya jobbet ?

    SvaraRadera
  2. Jag är nog lite feg just runt att kritisera andra , är väldigt rädd för att bli kritiserad själv?

    men jag önskar jag kunde vara lite tuffare.

    Vet att man kan kritisera utan att vara direkt elak .
    Hoppas din dotter blev piggare

    SvaraRadera
  3. Tyvärr dottern sjuk över helgen + måndag,tisdag

    Jo det var ju kritiker vid ev nytt jobb ha ha

    SvaraRadera