Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 18 oktober 2011

Bättre måndag än väntat

Missat inlägg jäkla dator !!!!


Lite bättre iaf 


Var ju inte så värst pigg på att jobba då  jag inte kände mig 100 %  i kroppen , men det blev ju en toppen dag , vi hann med lite information på jobbet  och även kolla mailen & annat styr innan det var inplanerad utflykt. Trevligt sällskap ( kan man ju få säga ) härligt väder och god mat stannade vi och åt också. Körde några mil med bilen

Jag hade plockat/ stoppat i mig tabletter för mitt lilla onda som ju flyttat sig från magen ut mot ryggen  det var absolut rätt dos för jag tog mig ju igenom dagen utan större gnäll.Men ev blir det väl att ringa doktorn men inte just nu iaf .
Kändes skönt att jobba lite dagtid också ,jag gör ju sällan det längre utan blir ju morgon , em/kväll + helger, vill ju ibland byta jobb ???


Jag hade ju på morgonen planerat och tagit upp mat från frysen så det skulle gå smidigt att fixa den , då det var lite annat på schemat för kvällen , 
glad överraskning att faktiskt Uffe  kom hem så vi åt middag tillsammans hm vet inte NÄR VI GJORDE DET SENAST men det var så skönt  att ha lite familje tid vid bordet 


Hade även  fått svar på att ev kunde jag få  träffa "svärdottern "  en stund tisdag, om hon då var pigg och hade kunnat sova bra ??? vem sover bra sista gravidveckan ????????? ja ja Hade ju kunnat passa bra att ses   då jag  ju skulle vara social och följa med Emelie till Västervik för någon kontroll. Såg fram emot det men blev inställt besök .
 Har ju inga andra ärenden denna veckan just åt det hållet så vi får avvakta nästa tillfälle !! både med Emelie o Kicki .Blev ju lite - på måndagen med det beskedet .


Nellie hade ju sin Taekwondo så det var lite tid att passa ihop efter middagen o läxor , Felix sköter ju sig själv på annat sätt med tider o träning, planering , så honom lämnade vi ju kvar hemma då vi åkte tillsammans mot Vimmerby för att se Nellie komma igång med sin träning .


Vi hade möte inför Semesterracet 2012 för att se  vilka som var med nu iår 2011 som kände att 2012 kändes lockande ?
Jag hade väl funderat lite om min insats & vad jag ev kan bidra med igen,Jag  hade inga särskilda känslor över vad någon annan skulle svara/ känna  inte ens Uffe .

Jag vet inte om det är fel på mig eller  för jag kan ju känna att gruppen tillsammans ska gå igenom vad tror vi passar gruppen, funktionärerna & förarna bäst ??

Just denna tävling är så annorlunda mot vad dom andra är & ibland blir vissa ordval lite fel . Vi pratade lite om hur många som behövs för de olika uppdragen , med område, depå, papper/datorer både innan o under tävlingen . Vem kan göra olika saker  eller vad måste just speciell person göra 



Jag hade inte upplevt  det särskilt jobbigt/ svårt  innan vi var vid tisdagen  v 28 med förberedelser ,jag försökte hjälpa till så mycket jag kunde efter förmåga , utan mer på att det krävdes tid under dagarna inne i sekretariatet ? kanske kan bli bättre  till 2012 om man fördelar även förberedelserna lite ?? vad vet jag ???Jag kan gärna ringa in reserver igen !!!


Vet inte om vi kom så långt men jag sa att jag gärna är med i Tävlingsledningen 2012 och runt ämnet vem som ska stå som TL  sa jag varken den ena eller den andra då det ju blev 2 olika namn på förslag  utan det hoppas jag gruppen löser tillsammans om nu alla vill och tror på samarbete .

Skulle det gå så pass långt  som till  DIREKT RÖSTNING som sista utväg  tycker ju kanske jag att vi med direkt personlig relation ej ska rösta ??Jag gillar att jobba med båda  som är på förslag + den som är tveksam (S)
Jag skulle iaf tillsammans med L hitta datum för nytt möte så vi vet hur gruppen ser ut och vilka som är med 

Tycker det känns lika svårt / konstigt  som då jag var på möte förra hösten för att prata om vilka tävlingar vill jag ha  jobba på 2011 är inte mycket för att bara ROFFA ÅT MIG ??? ha ha

Det är snart nytt sådant möte för 2012 så får väl ladda upp mig , måste börja med att ta ledigt från jobbet eller byta med någon eller maila mina funderingar , ska bara hitta lappen med sökta datum ???? vet väl" på 1 höft när det är "

Det blev iaf att gå tillbaka till tävlingen i Maj , den som kommitten  hoppade över eller (flyttade  gjorde om) till 2 -dagars i juni  , det var 
himla kul tävling  iaf  många glada förare kommit under året och tyckt det . 


Jag ser faktiskt fram emot 2012 och vad det kan tänkas bjuda på , visst det kommer krocka med annat men jag är ju så van vid det livet .Nu är det snart slutet på folkrace filmen som snurrar i dvd 



1 kommentar:

  1. Det blir säkert lika bra nästa år som annars. Ja du har helt rätt att den är annorlunda.
    Är det någon som tyckte du inte jobbade ordentligt! Ha det bra nu och kör tillsammans.

    SvaraRadera