Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 10 oktober 2011

Vad hände förra veckan

Onsdag = Personalmöte som typ var som vanligt ?? eller kanske inte det återstår att se, Hämtade 2 stora kartonger med kläder till bebisarna dvs lilla barnbarnet & kusin barnet eller det/ dom blir ju sysslingar ? då föräldrarna är kusiner  fanns helt underbara kläder som jag fördelade i varsin kartong + lite i 1 annan till älskade svägerskan som hon kan ta till sina barn då det var i större storlekar .Nellie hade ju fiol lektion
Skola på kvällen det var skit kul vi skulle ju träna på rollspelet jag var tydligen så duktig så ibland visste dom inte om jag spelade eller inte ???  !!

Torsdag = orkar inte titta i kalendern men tror jag jobbade morgon MEN  nej kväll ENL SCHEMA  men det var ju utbildning inom Autism , Uffe var och hämtade folkrace bil till helgen då det tydligen var enklare att låna den + resväg än att laga den vi hade hemma , Nellie på truppgymnastik & jag passade på  inhandla lite inför helgen och då överst på listan så stod det tjocka revben mm.

fredag = Barnen iväg till skolan , jag packade i bilen o husvagnen under tiden det grillades revben i ugnen . Det blev inte riktigt som planerat med tider mm för barnen o deras aktiviteter. Men em o kvällen flöt på bra, Uffe jobbade o fixade med lite av varje blandat .
Storasyster dök ju upp med sonen som ju var tvungen att kolla upp lite saker innan starten på lördagen.

Lördag=  FOLKRACE  vaknade innan klockan / mobilen ringde i husvagnen . Lite lugnt ändå även att det var mycket som skulle klaffa ihop för att få igenom dagen. Dagen flöt bra ,  blir  ju lite olika uppfattningar så visst kom det anledningar till samtal och  tyvärr 1 olycka så ambulansen fick komma . Blev ju ingen större framgång inom familjen då Freddy körde sönder bilen så  pass så det blev motorbyte , Hampus satt inte 100 % i den lånade bilen men ändå tror jag dom får vara nöjda .Kvällen flöt ju på också hann ju knappt vara social mer än mot "kollegan "  jo då det hann jag ju men visst önskar man att det skulle finnas mer tid ( iaf jag )

Söndag= FOLKRACE   även denna dag vaken innan klockan ringde  den började faktiskt ganska dåligt då jag i 3,5 timmar hade dåligt samvete för jag slarvat bort / tappat Uffes plånbok sedan igår (lördag) så visst hörde jag några väl valda ord innan klockan blivit för mycket på morgonen.
Den låg i min innerficka på jackan  Jag hade ju faktiskt lagt den på bra ställe så ingen skulle se den under kvällen då vi ju jobbade med stugan full med folk  "lite utan lov " hm hm tyvärr så hade jag ju inte använt jackan på morgonen så inte förrens vi skulle på förarmöte kände jag den,  SÅ JAG  gick med VÄLDIGT lättade steg & magkänsla, hjärta och lämnade den till honom.

Tävlingen var igång i tid . Flöt även på bra denna dag , lite kluriga körningar  och funderingar på vad som var skrivet i inbjudan mm som även dom ledde till samtal mellan förarna och oss i Tävlingsledningen. Men jag är nöjd över de beslut som togs tillsammans inom gruppen & mina beslut  även om man upplevs som sur o otrevlig  eller hur man ska beskriva det .Berör faktiskt inte mig så värst vad andra tycker även om jag är medveten om att smidighet kommer man långt med.

Blev ju lång dag då det var många startande . Är faktiskt lite stolt över att Uffe hängde med i sina heat & gjorde 1 snygg omkörning även om den var tuff. Hampus visade också att han inte var helt borta . 


Kan ju sammanfatta helgen med att det är tur vi inte allihopa stör / retar oss på samma saker skulle inte passa så bra ihop då , och jag har ganska lätt för att släppa /lämna saker bakom mig och gå vidare , när kvällen kommer och vi har en morgondag  . Varje person är 1 "ny " person inför varje dag & tävling

 Tycker det är en underbar känsla att veta att detta gör vi tillsammans så otroligt många olika personer .


Ni som nu läser detta och då ju faktiskt var i Vimmerby ,vet att vi har 1 jobb kvar att göra & det kommer att göras under denna kväll .


Nu dax att starta upp middagslagningen innan Taekwondon kallar på Nellie   och Felix har handboll, Uffe ska som vanligt jobba över 


// Trevlig kväll 









2 kommentarer:

  1. Låter som en bra helg , var det det sista du gör iår nu då

    SvaraRadera
  2. Det är eller var sista tävlingen jag jobbade i ledningen. Vi har lite jobb kvar efter denna. Känns bra avslut på året.

    SvaraRadera