Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 13 juni 2012

Distans ,respekt

Blandat inlägg

Tänker inte bli så värst tråkig eller sur ha ha
Men ibland undrar jag hur olika personer tänker vid förfrågningar ,uppdrag .

Man kan ha "dessa" uppdrag på jobbet ,skolan , fritiden

Och hur andra tror det kommer att gå nu 1:a ggn vi testar

Och bemöta andra på rätt sätt.

För vem har jag min attityd ? !

gynnar den typ mitt arbete eller andra i min omgivning. Eller skapar min attityd jobb för andra.

Kommer givetvis även in på släktskap då

När jag jobbar inför ,under ,efter .
Så är inte kollegan mer än kollega !!!

även om det nu då ibland  är mina barns pappa ha ha

Eller även nu ev. Barnens kusins tjej som vill lära sig.

Hur eller vem sätter regler för vad och när saker ska göras.

Många av sakerna är svåra att säga utan dom måste visas /upplevas

Men självklart är det vi som redan tagit oss till dagens läge som ska hitta alternativ.

På något sätt kommer man alltid ha 1 släkting i sin närhet. Iaf kust nu känns det som.

En del av er som läser känner ju dessa personer .

Men men detta var ett blandat inlägg skrev jag ju ibörjan ha ha

Även om jag är en "tjej "med åsikter måste jag respektera mina vänner, kollegor inom jobbet / fritiden.
Och tänka på hur saker /jag upplevs av andra.

Vi ska våga testa andra saker även om det trygga gamla vanliga känns mest naturligt

Menar inte något särskilt
Precis nu.

Funderar även ibland på mig och mina roller
Mamma
Fru
Syster
Svägerska, faster
Tävlingsledare

Där behöver man ibland distans till respektive sak.
Jag är ju Beatrice varje dag och ibland

MÅSTE JAG kunna  BJUDA PÅ MIG SJÄLV

Och ibland är jag bara ett namn på pappret /anställd men ska vara mänsklig
Och Namnet som ansvarig för allt.

Min förhoppning är att jag har den distansen till mig SJÄLv & andra
I alla mina roller och att jag gör på mitt sätt som känns rätt.

För tyvärr har många tunnelseende i alldeles för många viktiga saker.

Ursäkta det ev. Tråkiga inlägg

Ciao på er

1 kommentar:

  1. Du bjuder väl verkligen på dig själv både på jobbet och privat ,så kan inte tänka mig. Att andra också inom din/er
    Intressen märker din personlighet.

    Bra med Distans men ibland svårt att hitta sin roll.

    Jag är också flexibel men mina syskon skulle jag ha svårt att jobba med eller min mamma!

    Lycka till med alla uppgifter som ska fördelas och er tävling

    SvaraRadera