Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 29 augusti 2012

Bortslarvad vigselring & Vanish

Ja vad ska man säga ???????
Planeringen inför gårdagen  var väl sisådär  om vi ska vara ärliga och det ska man väl vara 
nej jag var inte värst inblandad ha ha 

Jag visste ju att planerna fanns för speedway och självklart åk gärna på det, hade gärna följt med men jag var ju plikttrogen och jobbade .
Hm fick meddelande på fejjan vaa jobbar du ??????  !!!!!!!  ???? vilka tider då ??????

Igår när jag bara var ute och tog lite luft kom det 1 sms vi är hos dig nu ha ha
jag var hemma inom 5-10 minuter.

Trevlig stund innan plikten krävde jag åkte hemifrån . Men vi hann och dricka kaffe ha olika samtals ämnen  & barnen körde full rulle inne & ute "ska städa poolen "

Jag lagade lunch & middagen också färdig innan kl 14:00 & även mera kaffe 

Inte visste jag att vi hade så många dvd filmer stående i hyllan ha ha 

men plötsligt iillskrIIK

från köket och svaret jag rörde inget .

Jodå jag hade ju faktiskt sprayat Filles byxor med tabort medel  (vanish)
och med sådan fin rosa flaska olåst så självklart att man smakade och kollade in ordentligt .
spolade ögonen & i med mjölk i magen 
inga följder utan leken igång snabbt igen 

Jag var ju då tvungen att jobba så blev skjutsad dit , då grabbarna drog på speedwayen så hade jag ju trott att maken fixade koll/ tider  på dottern som var på fritidsgården för 1: ggn .

Ack så fel jag hade  och med facit i handen så totalt onödigt att laga middag , då dottern var den första som åt efter fritidsgården ganska så sent då hennes pappa sms mig kan du försöka nå henne ?????
Japp jag försökte , lyckades spåra henne lite så hon var ju hemma och S fick "lite " sällskap innan jag kom.

Det blev seger till oss dvs Dackarna som kör för Målilla .

På något sätt var det slöa grabbar här hemma på morgonen , men maken iväg mot jobbet innan kl 05:00 iaf 
Men när jag kom ner för fix till barnen så var ju 1 liten kille vaken på undervåningen  med trötta föräldrar och han hade ju hittat allt möjligt att leka med och plocka med . 
Frågade man honom vart är ?????
så blev svaret i hallen 

Jag ska också plocka lite & kolla omkring  lite , för i huset på undervåningen är 1 vigselring som tydligen var lockande att flytta på .

Nej tror inte det var 1 försök att kunna ragga bättre ha ha  ???   !!!

Och min make är fortfarande ringmärkt tillsammans med mig !!!!!

När sällskapet lämnade mig så blev det tyst , hoppas iaf att de vuxna får det bra då det var egentid på schemat för dom , barnen lämnades hos faster/ kusiner till dom .

Hoppas vi ses snart igen 

//B




2 kommentarer:

  1. Ja dessa små händer hinner mycket bara man vänder sig bort en kort stund. Låg ringen väldigt synligt

    Tror inte vanish smakade så bra .

    SvaraRadera
  2. Ringen hittades senare under dagen, ja ganska så synligt låg den nog .

    Nej vanish var nog inte så gott, men nog så lockande ju

    SvaraRadera