Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 15 augusti 2012

osams igen

Jag är ingen bra tonårs mamma , förstår mig inte alls på sonen enl honom själv då 

Självklart så handlade det om fotbollen , denna sport som han ibland ÄLSKAR MASSOR OCH KÄMPAR FÖR 
sedan samma som han ibland hatar , "han suger" är kassast i laget  , gjorde bara 1 mål senast på cupen 

Denna sport som vi föräldrar lät honom delta i trots avrådan från sjukgymnast då han tjatade till sig !!!!!!!!!

Nu är det ju så att han umgås med kompisar som inte spelar fotboll just nu iaf 
så att få iväg honom på träning kan vara lite svårare just nu.

Så enl honom just nu ska han sluta med fotboll , jag säger nej du är med serien /säsongen ut .

Då plötsligt säger han att handbollen ska han träna fram till jul ??????????

just den träningen har inte startat upp ännu , dock gör den det snart för de grabbarna  som inte spelar fotboll då dom anses ha kondition ändå kan ju ligga något i det 

Krävande och oförstående som jag är (jag vill ju gärna han är med i lagsport )

säger jag att ska du bara träna till jul behöver du inte börja men den sporten igen ,då det är mest rättvist för laget att man hänger i hela serien ????

får då svaret ok då får jag väl bli 1 tjockis 

Vi börjar prata lite om helgen framför oss och vilka alternativ vi har med avresa tillsammans , jag vet att jag nämnt för familjen att jag jobbar torsdag !!!!!!
Sur som ättika blir han & säger men vad f****n
då får vi gå upp tidigt på fredag och komma iväg

Han byter om i lagom trevlig ton och kroppsspråk till sin träning  , åker utan att säga hej då

kvar sitter jag och funderar över

Hur löser jag detta som mamma ??????????
Nej pappan i huset var ju inte hemma under situationen , men väl medveten ändå

jaja
Sådana uppgifter är nog till för lösas även dom

//ciao

1 kommentar:

  1. Känner så väl ihåg magkänslan utav dessa år och sönerna. Det går över fast det känns som evigheter när våra goa tonåringar håller igång

    SvaraRadera