Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

lördag 25 augusti 2012

Semesterracet v 27 & 28 + lite 29

Bild från intervju i tidningen


Som jag tidigare skrivit så flyttade hela familjen in måndag v 27 och bodde tills måndag kväll v  29. Maken var inte utan för Vimmerby under hela tiden , knappt området heller .Jag var hemma i Hultsfred fredag v 27
V 27 gick ju till att förbereda allt , kopiera klippa & klistra , ringa samtal , det blir många timmars arbete,visst hinner man vara lite social också men inte med  kollegorna och knappt med barnen . Nu är ju våra barn så stora , när de var mindre så jobbade vi ju inte lika mycket eller jag gjorde inte det dvs bara 100 % inte 200% som nu. Jag har ju varit anbudsansvarig och jobbat med uppmuntring för funktionärerna mm

Vi hade varierade uppdrag varje dag , det som var skönt var att lunchen lagades åt oss så den tiden insparades. 
Ska man rada upp allt som gjordes så blir det ju för himla tråkigt. Höjdpunkten v  27 var besöket (kunde ha varit ) på Restaurang Åbro Bryggeri 
förrätt



Efterrätt

Nja , tur man inte betalade själv , för det var inte så värst .Förrätten var iofs 100% i min smak

Bilderna har jag "lånat av Leena 

Fredagen v 27 öppnade vi campingen , och det var ju kö för att komma in .
Det fylldes på ganska så snabbt , har inte precis rätt antal  men vi gissar 550-600 platser  vi erbjöd  till förare, funktionärer & övriga intresserade att närvara under veckan .

Det är speciell känsla ifrån att växla ifrån att vara 1 av många funktionärer och ha tid för frågor mm till att bli Tävlingslednings Beatrice .
Jag är nöjd med v 27 och jobbet vi gjorde även om man ibland stannade upp och tänkte vad hade vi annars gjort 

Det som blir lite lidande under denna veckan är ju våra andra släktingar mfl , men självklart så hälsade dom ju på oss ala`gnagaredalen 


Dax för start Tisdag v  28 Kl 06:00 skulle frukosten fram , var nog först  i stugan varje dag .
Härlig sång utav nationalsången och Marlene , vilken röst jag ryser nästan bara jag tänker på hur den gör sig hörd i området.


Ska ju inte säga att vi förväntade oss kaos , men herregud dagen bara flöt på . Och resterande dagar hade inte heller  kaos i sin fart ha ha 
Med facit i handen efter hela tävlingen  så ska vi vara nöjda med väder och annat som satte oss på prov, Klart att man ibland önskar man gjort annorlunda på olika saker .

Lördagen kom och det är ju sista dagen  , det är blandade känslor  jag tycker det går alldeles för snabbt , och vissa tyckte det skulle bli så skönt.
Jag var ju då redan i planering utav andra tävlingar inom klubben o inhyrd ha ha 
Trots att vi stor klubb så är det inte så många som hjälper  till med det extra.Vi hade funktionärer som jobbade söndagen v 28 .
På något sätt förundras jag utav min make  som då gav sin tid lite v 26  och sedan all  sin tid ifrån söndag v 26  till  måndag v 29 
och ca 6 timmar tisdag - torsdag v 29
Jag borde stötta honom lite mera kan jag känna i efterhand ?????

Trots att denna vecka verkligen håller på att slita mig isär  privat med känslor 
så visst längtar jag redan till att höra att nu ska det petas på inför 2013
Hur 2013 ser ut ??????????????????????????????????
jag vet att jag inte bara kommer vara publik iaf , men sedan är det öppet  på fronten.

Har sagt det innan att jag med stolthet kan säga att jag tillhör Vimmerby MS
jag har säkert glömt massor som jag vill delge er , men men det får räcka nu

//Ciao

3 kommentarer:

  1. Gud vilken energi ni alla lägger ner på denna sporten ser ju du nämner andra namn också i tidigare inlägg.

    SvaraRadera
  2. Känner du att du gjort ditt inom klubben ? Håller med tidigare inlägg, vad tid ni alla lägger ner , hoppas ni ändå hinner vara sociala mellan de olika tävlingarna .Eller det kanske är så att ni inte träffas alls .På något sätt tror jag du hade hittat den tiden sok krävdes ?

    Är ganska ny läsare så svaren på frågorna finns i din blogg.

    SvaraRadera
  3. Anonym-
    Ha ha , sociala mellan tävlingarna .
    Jodå vi ser varandra "lite privat" på olika sätt.
    Vi har olika tankar om hur mycket man vill se varandra eller hur långt fram man vill planera .

    Mia- ja det går åt lite tid till intresset

    SvaraRadera