Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 17 november 2010

Har ju inte skrivit om !!!!

 Motorsport
Kom på att jag legat lite lågt om just det som faktiskt ligger varmt om hjärtat Folkrace Vimmerby MS  nu 2011 har jag inte datumet i huvudet( men skit samma ), vi var ju kallade på möte vi som vill vara Tävlingsledare inom klubben under 2011 blev ej så många på mötet då pga jobb  för 1 st  godkänt enl mig att ej ta semester för det. Sedan annan frånvaro & enligt annat så blev inte alla kallade som Ev  har licens

Lite svårt måste jag ju säga det KÄNDES   vill ju inte vara för ivrig eller inte heller för ointresserad av vad vi ska erbjuda för tävlingar.Men det löste sig säkert bra jag behöver ju inte jobba varje tävling ELLER JO  det kommer jag ju säkert göra ändå men inte som Tl /bitr utan med annat .

Det som blir kul är att vi ska arrangera ny tävling i juni i 2 dagar den börjar på kvällen & sedan fortsätter tävlingen  vardagen efter med någon omgång + finaler det ska bli spännande att se hur den går och då med upplägget

Det som ibland känns svårt nu är hur mycket maken vill jobba och med vad ???????????? han ska vara bitr (antar jag ) hösten 2011 på 1 tävling  då är det iofs också 2 dagar men dom har inget gemensamt förutom ev att bilarna ej kan bli sålda på Lördagen.Och  under v 28 ska han väl göra men sedan är han lite off  just nu på sporten .

Fick ju lite info om vad som sades på arrangörsträffen Uffe fick ju gå in till kontrollanterna så han hade ju inte heller så mycket hört , vissa saker gillade jag inte alls men man kan ej gilla allt det gör ingen. Kan bero på min uppväxt att jag ibland tycker som jag gör "hör pappas tankar"

Nu på fredag ska vi "tjejer" in till klubben för att inventera lite utav det vi köpte på oss inför sommaren som vi inte sålde ,det vi nu i efterhand ska komma ihåg är att ev byta ställe vi beställde sakerna ifrån . Blir kul att träffa dom igen & då uppe  vid klubben  där vi haft många stunder under både 2009 & 2010 för planering , återstår vad 2011 bjuder på

Har mailat ut på 2 st hemsidor att vi vill ha in förslag på namn på någon som gör något utöver det vanliga (det är många) för att kunna ge 1 uppmuntringspris till den/dom personerna . Priset får dom genom den fonden vi startade 2009 då älskade pappa gick bort.

Ullared
 Vi kom iväg bra i tid på torsdags em Uffe ville gärna se hockeyn då Sverige spelade , ganska litet hotell med sängarna på varsin sida men det fixade vi ju snabbt till så närheten kunde komma , tittade lite på matchen men gick sedan ner till restaurangen och åt så god mat & drack gott öl , Spelade på automater men fick ingen storvinst.Men spelade inte heller bort några pengar
Då vi trodde att våra svenskar skulle förlora matchen så var det först vid frukosten på fredagen vi såg på nyheterna ATT DOM FAKTISKT VANN

Ställde ju klockan på ringning men drog oss längre än vi tänkt så klockan var 08,20 när vi klev innanför dörrarna på Gekås INGEN KÖ  , självklart så mötte vi bekanta direkt i butiken som åkt tidigt hemifrån  . Shoppade lagom mycket gick ut till bilen med det &  sedan lunch innan vi gick in igen för att kolla fritt på vad dom erbjöd .Ställde oss i kassan & fick då stå ca 35 minuter innan vi packade i bilen igen & drog hemåt i ösregn fick med oss ganska mycket saker hem men visst behövs det lite mer att slå in innan jul.
Tror faktiskt vi båda var nöjda med resan & sällskapet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar