Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 9 augusti 2010

Åsikter ,vems beslut

Vad många åsikter det finns om allt/inget. Jobbade igår och det var så skönt att se ordinarie personal möta mig i dörren ,men tyvärr gick hon ju hem fast vi hann  prata om massa saker som vi borde ta upp på nästa möte ,vad vi missat att informera våra vikarier om ???? för det fanns lite som dom aldrig hört .


Ja ja så kan det kanske vara, men vanligt förnuft borde väl alla ha kan man ju tycka Finns även "perfekta" vikarier också som gör som vi vill & tänker själva ut bra lösning.Men vad vikarierna helt plötsligt hade ändrat vissa saker som vi andra ev får stryk för när vi kommer & håller på att detta schema ska följas i ordningen det är uppsatt,det är svårt att förklara att pga att någon ej är 100% hos boende & ser till att det blir rätt enligt tex schemabilder /sysslor  så är det ej dom som får konflikt utan nästa person som kommer .Men det händer ofta vid byten utav personal att det smäller ,så absolut har vi lite att prata om och utvärdera ,det gäller även oss själva som gett information om arbetet "jag hade ingen bredvid mig " så jag är oskyldig ha ha 
Jag vet ej om jag missat lite utav "missarna " jag jobbar ju ej så många % men visst lite har jag ju märkt men då har jag ju tagit det & visst det är inte alla som är så rätt fram som jag.
Men vi får absolut ej köra bort våra vikarier utan ta det på bra sätt ,eller det blir väl chefen som tar det vid deras möte att vissa saker måste följas för att det ska fungera för alla .


Mera tankar följer 


Kom hem eller blev ju hämtad utav maken från jobbet ,pratade om deras möte dom haft i Vimmerby ang 2011 lät väl så där tyckte jag med den planering utav tävlingar ,men jag har väl bara att "rätta mig "efter vad som är beslutat om man nu kommer att behövas till att arbeta vid någon tävling .
Men absolut  allt behöver ej vara som det alltid varit det vet jag "tycker jag inte heller ",vi har ju ändrat lite på många olika punkter innan .


Nu har jag endast hört 1 version utav mötet men det lät inte som det blev någon större cirkus runt detta  
Men vi visste lite att antal tävlingar skulle komma upp på dagordningen   ,och vi här hemma hade redan diskuterat detta & vi var ej på samma linje alls om det skulle flyttas / tas bort 1 tävling.Betyder absolut ej att vi tänker rätt ang detta !!!
Men det måste ju sökas senast 1 september så visst var det dax att fundera .
Jag undrar lite hur många som är tänkt /önskvärt att vi behöver som TL /bitr  för att gå runt där får jag nog också bara hoppas jag är med i planeringen ,eller jag ska nog se till så  att jag är det  för vi behöver finnas till för varandra nu i svåra tider med allt runt omkring . Skulle vara lite intressant att veta vilka tekniker / TL som vi har i klubben oavsett vad vi känner /tycker om alla ????Och vilka vill gå framåt eller inte alls jobba i sin klubb ,eller t.o.m bara vänta på att bli tillfrågade.
Vem bestämmer detta ???? och hur många ggr får man säga att detta är sista tävlingen /året sedan ändra sig 
Nu blev detta långt ,men så är det ibland .
Jag gillar när ej alla tycker som jag utan känner något eget behov & gillar absolut att det tas på allvar när man ej är inne på samma linje  direkt, utan alls tanke lyssnas på och utvärderas  gäller både privat & arbete ,givetvis fritid 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar