Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

fredag 20 augusti 2010

Vara utan Barnen

Jag gillar absolut inte att vara ifrån mina barn och tycker ej jag varit det så mycket  , tyvärr kräver ju  mitt jobb att jag är det ibland ,men det är inte så ofta  som jag har jour eller som nu i sommar jag gått någon vaken natt . Men annars så  har jag ju varit  i Lund på utbildning 1 vecka 2007 som också tillhörde jobbet fy vilken ångest jag hade varje dag under veckan och innan vi skulle åka ska vi inte prata om .


Jag åker ju helst inte ens till min syster på besök utan barnen visst har jag gjort det men kan inte säga att det känns så skönt att vara ensam ,
Jag är även  lite dålig på det privata planet också , som  dessa personalfester som ju  trevliga människor försöker arrangera JA  om jag nu går så stannar jag ju  inte särskilt länge .


Men visst har vi haft barnvakt när det varit något vi velat göra med vänner / bekanta  men inte när barnen var små utan då sov ju mormor hos oss så man kom hem på kvällen / natten .
Och nu när barnen är 10 & 12  (18) ja då vill dom ju sova borta över natt eller ha kompis här men menar ju inte så .
Detta är ett hett ämne vad är rätt tillfälle????? när /varför & hur löser man det smidigast.


Vi har lämnat barnen hos mormor, morfar  & fastrar  mest då  pga jobben krockat med varandra eller att nu ju dottern ej gillar att åka massa mil i bilen .


Jag funderar ju även på att trots att barnen är större nu & jag ej jobbar så många  % tjänst  att ev hitta annat jobb som gör att jag är hemma mer ?????men vad hjälper det när dom är i skolan ändå ???????  och kompisar betyder mycket mer än att göra något med oss  här hemma .


Nästa fråga är ju vad lade man tiden på innan vi fick barnen ????????????? 


Hör ju om dessa som åker på semester  själva ?????? för mig känns det bara så totalt fel , men  visst vill jag försöka att hitta någon dag / helg att  göra något med maken  , men självklart önskar jag även att hela familjen ska hitta på något  ledigt snart  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar