Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

söndag 8 augusti 2010

Kalmar Folkrace helg

Har nu ju varit i kalmar 3 dgr ,var ej så hjälpsam som jag kanske tänkt eller så var det så att jag ej behövdes så mycket .Men trevliga lägerdagar blev det ju .Jag dottern passade på att åka & bada fredagen en liten sväng,eller hon badade & jag tittade endast på .

Det är härligt att se dessa förare komma på torsdagen och vara lite osäkra men sedan på lördagens tävling så är det helt nya körningar utav alla .

Tyvärr gick det inte så bra för mina grabbar ,regnet/flaggorna var emot dom lite ,eller SVART FLAGGAN KANSKE VAR BEFOGAD ???????
jag vet faktiskt inte för just precis då tittade jag på något annat konstigt nog ???


Dagen "lördagen" började med att klockan ringde 05,50 & vi drog oss lite sedan upp och äta lite frukost i klubbhuset.
Sedan kom PO  & frågade om våra planer för dagen ???? ja hjälpa till om det behövdes till ungdomarna & då givetvis våra egna 2 , nu var det så att dom kommit på att det behövdes en Bitr Tävlingsledare  
Så vi kunde själva bestämma vem av oss som skulle ta det för det var väl så att vi ej hade något val ??  jo då klart vi hade det men visst värmer det att höra man behövs & uppskattas utav andra  ,men  som sagt vi behövde ej fundera  utab det blev ju jag .


Så direkt fram med mobilen till nya vännen !!!! har du möjlighet att ta med regelboken så jag får låna din "hade inte med min"  tyvärr var jag ej så förberedd att den skulle behövas .


Det var en snabb tävling trots regnet som kom hela dagen ,jag behövde endast boken efter tävlingen ,men ringde ändå till Sandra och kollade .


Men mitt omdöme utav Tl  nja ,så där tyckte jag nog,det  var vissa  saker jag hade  annan åsikt om  & fler med mig vet jag ju .


Men erfarenhet får man utav alla tävlingar .


Hemma nu och ska fixa lite med sådant som är typiska vardags sysslor ,barnen iväg med kompisar ,så endast hunden hemma och han behöver väl gå ut och lufta sig lite, så det får nog bli en sväng ut i regnet .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar