Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 28 oktober 2010

Hemma med sjuk dotter

Det är febern som drabbat oss , eller Nellie är det ju som är hemma igen ,kommer inte riktigt ihåg hur länge sedan det är hon kom hem onsdag em från skolan ev står det här i bloggen  & var hemma 2 dgr. Men vi har klarat oss skitbra annars från alla dessa förkylningar men det har ju varit lite annat , typ gipsad arm & gubben som blev akutsjuk.
Hade inga större planer för dagen men visst fanns det lite jag ev tänkt göra ,men inget som inte kan skjutas upp.


Har ju som sagt bläddrat runt lite bland bloggarna jag (stulit av andra  ) eller vad man nu ska kalla det  när man är så nyfiken !!!!


Viss av dom passar inte att slappa sig igenom till kaffet/the på morgonen när det blivit tyst & lugnt.


Har på något sätt just nu fastnat på dom BLOGGAR som tyvärr drabbats av förluster av sina barn & kampen mot allt som möter dom MED SJUKDOMAR  mm .kaffet har hunnit bli kallt under tiden för det är mycket att ta in .
Nu är jag inte så bra på att komma ihåg vissa namn på bloggarna  men i min lista på höger sida långt ner finns : Dolce Bambini   den hittade jag för någon dag sedan tänkte att jag skulle titta lite snabbt !!!!!!
Så blev det inte alls utan jag letade upp tror det var cajuni-  juli 2009 och jag läste nästan allt från det datumet & fram till begravningen utav deras älskade dotter  med tårarna trillande  & sorg i hjärtat plöjde jag igenom denna berättelse .


Och här är vi mitt i livet och nästan suckar över barnens förkylningar som kommer under några dagar.


Vi har varit lite på sjukhus med Nellie hon har varit lite allergisk mot nötte , vi har provat mjölkfritt under 6 månader & sedan har hon ej fått äta banan under några år  allergi mot banan = ev gluten allergi ??????


Vi har åkt in med henne med fruktansvärda magsmärtor så BLINDTARMEN  HAR LEGAT RISIGT TILL VID 3  tillfällen  & sewdan har hon ju varit så svullen i ansiktet så vi ej kände igen henne , men idag är det bara lite förkylning som gör att hon sover i min säng  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar