Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

lördag 2 mars 2013

Debutanten för sonen

Hjärtat stannade nästan på mig då jag fick " nyheten " han får åka VOLVO !!!!
Min Lilla lilla son

Men men samma fix och tid ändå ju.

Samma dag skulle vi anordna en licensutbildning.
Hade lite samtal om massa saker  & sms kom med frågor .
Jag funderade lite över väglaget och andra saker .

Ringde upp utbildningsledaren för dagen och frågade om dom som redan tagit licens men inte gjort körprovet i Folkracebil eller tränat starter om möjligheten fanns även för dom att få åka på banan ?
Härligt svar tyckte jag.


Plötsligt räckte inte regelböckerna
Eller jo det gjorde dom
Blev 1 kvar ,dock skulle det varit 2 kvar !!!!!!


Kursen drog ut lite på tiden , men vi kom igång med tävlingen
Dock med för lite funktionärer .
Fanns /finns lite att ordna till om samma upplägg ska göras igen
OCH DET HOPPAS JAG

Juniorerna var nöjd (väldigt glada) och dom vuxna som närvarade tackade både mig & sedan på olika hemsidor.
Önskar ibland vi är fler på samma ställe då dessa tack kommer ,för ensam gör man inte så stort utan jobbet tillsammans gör helheten

Självklart fick jag "lite besvikna /arga ord" av mina egna att starten går när personen med 30 sek skylten står på hans startspår

Enl mig arrangörsmiss

Jag lät heatet gå men visste att grabbarna skulle påpeka det.

Jodå han kunde ratta Volvo. Men tyvärr något som gick sönder på den .
Så nu laddar vi om inför "tävlingen " vid påsk


Får ju inte glömma våra 4 andra km förare som ju bjöd på körning.
Fick ju även till oss (jag & L) eller jag hoppas L läser detta
Att texten med genomförd städning
Ger startavg tillbaka 29/3
Bra gjort av oss.

Som tur är så är maken ledig ifrån uppdrag då sonen ska köra hemma nästa ggn
Om vädret är med oss.

JAG BEHÖVER INTE FUNDERA SÅ LÄNGE VARFÖR JAG GILLAR DENNA SPORT


Första jobbet slipa bort lite så färgen fastnar bättre 
Stolsinställning kräver sina män !!
1:a körningen på banan 

4 kommentarer:

  1. Men så lugn du låter , hade du inte hjärtat i halsen hela dagen

    Det är så härligt att höra dig och hur du känner för sporten

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra dag

    SvaraRadera
  3. Hur ung får man vara för att köra dessa bilar

    SvaraRadera
  4. Madde
    Man får börja köra folkrace det året du fyller 15

    Anonym
    Det var en bra dag

    SvaraRadera