Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

fredag 15 mars 2013

Mamma hjärtat är oroligt

Idag har jag återigen dottern hemma ifrån skolan

Lite typiskt då det just nu på nyhetsmorgon handlar om hur vi får våra ungdomar tillbaka till skolan

Självklart så skolkar  inte dottern & drar omkring i centrum,utan hon är hemma och mår illa ???

Hon har inte haft en hel vecka 2013 som hon mått bra ,utan hoppat över sina aktiviteter (karate)  och även valt att inte umgås med vänner ??

Känns som vi får TA TAG I DETTA NU

Idag var det ju nationella prov !!!!
Hur gärna jag /läraren ville hon skulle närvara

Så NEJ HON ÄR INTE DÄR utan slappar uppe i min säng.

Så med oro i magen har jag sms till maken ca 55 mil

Hon är hemma IGEN

Igår på jobbet var jag inte bara halvt närvarande

Då hon sms mig o då jag pratade hörde jag ju hur hon mådde .

Förstod även något senare att hon faktiskt var dålig

då hon inte ville titta på klänningar med mig inför bröllopet i juni.

Nu kaffe för mig & vila för henne.

Klart jag har annat också att göra än att bara dricka kaffe & LÄNGTA EFTER MAKEN som varit borta sedan måndags

Dvs 3 hela dagar utan honom ,då jag ju såg honom måndags innan han åkte och idag kommer han ju hem.

Men visst låter det lääänge att säga hela veckan

Är ju iofs van att han är iväg.

Så har det ju varit under många /långa tider under åren.

Nu halkade vi ju ifrån ämnet

Puss till dig älskade dotter
Jag finns här för dig om du behöver mig

3 kommentarer:

  1. kram till er! jag tror att det är vansinnigt svårt att vara ungdom idag, dom har så mycket att leva upp till...Madde

    SvaraRadera
  2. Tack Madde
    Du kan säkert ha rätt om våra ungdomar. Men på något sätt känns det ibland mer "sjukt"
    Än psykiskt ???

    SvaraRadera
  3. antar att ni kollat allt så hoppas det ger med sig...Madde

    SvaraRadera