Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 10 oktober 2013

Kan dom inte börja med fotboll/ handboll IGEN + annat

Just nu hur konstigt det än låter så önskade jag att fotbollen eller och handbollen
 fortfarande varit ett alternativ för mina ungdomar iaf för lilla Fillen

saknar verkligen sällskapet ??  !!!!!

Och samma föräldrar finns ju i handbollen , tyvärr har jag ingen koll på hur lagen ser ut för 2013-2014

om jag känner mig ledsen ???
ja faktiskt

fick iofs träffa några av dom ( föräldrarna ) helgen som passerade

 nu tillbaka till rubriken = annat

lika konstigt som saknaden av ... ....
 är känslan lika konstig inombords , då vi här i " samhället " plötsligt inser att myndigheterna tänker skicka hem en kamrat till våra ungdomar

en kille jag sett på planen hört talas om , kanske hälsat på

jag blir väldigt ledsen när det slår mig vad som ska hända ( om det nu inte förändras något )

Jag fick ett samtal  av dottern
mamma du kanske får ett sms att jag har ogiltig frånvaro idag ???????????????
Jag frågade vad det gällde , hon kunde inte säga särskilt mycket , utan Ibbe skulle utvisas och några i skolan var ledsna och vill delta i " protest"

just då visste jag inte alls vad hon pratade om , jag sa att jag inte tyckte om att ev få sms av den anledningen ?? och att även om det är synd om denna familjen så bör man sköta sin skolgång ??

en stund senare typ 2 minuter sms hon till mig att han trodde Felix skulle gå får han det ???
svarade typ nja 

Jag sms till sonen att jag inte ville ha ogiltig frånvaro på honom 
fick svaret att NEJ DÅ 

SKOLAN SKICKADE INTE DESSA SMS UNDER DAGEN  även om många elever var i centrum







http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/kampen-for-utvisade-ibbe-fortsatter


Det gör verkligen ont i hjärtat , mina ungdomar var senare på kvällen i tisdags i en lokal för samling där det var lite mer info & Ibbe själv var ju där . även en advokat inte IBBES  utan en förälder som har detta yrke
var tydligen många som skänkte pengar ...   ?????


Jag skäms faktiskt för att jag sa att Nellie inte fick gå .........
eller sms till Felix 

nu behöver jag inte göra det , DÅ DOM BÅDA VAR I CENTRUM ÄNDÅ 

jag är inte alls arg på dom 
utan stolt att dom tycker detta är helt fel 

är det hans fel att någon låtsades vara hans förälder 
han var 12 år 
och nu 18 
som om Nellie ska straffas för något jag gjorde förra året 

Jag byter ämne nu , för detta smärtar på MIG och mina barn & vårt samhälle 

Ni som läser min blogg får gärna ha egna tankar om olika saker som händer i vårt samhälle 
men just detta gör mig illa berörd 

Nytt hett ämne TOALETTERNA PÅ SKOLORNA 
Det skulle jag kunna skratta åt 

visst håller jag med om att jag sett en full papperskorg , kanske inte luktar så himla fräscht överallt 
till skrattet då 

vem är det som slänger papper på golvet (missar korgen )
slänger sin biNda på golvet , eller TAMPONG
snus  i handfatet, golvet

inte faaan är det städerskan eller rektorn 

ok att eleverna i åk förskoleklass -4 kissar utanför 

Detta med att tv vill få in bilder & filmer  kommer bara leda till vissa ungdomar kommer svina ner sin skola bara för att komma i tv 

jaja 

Torsdag redan , typ vardag även denna dag 
* väcka familjen

*ta fram frukost 

* väcka HÖGRE 
* äta frukost 
* snälla maken köra dottern idag 

*DOTTERN IN I DUSCHEN 
* maken åker på uppdrag KORT STUND

* MAKEN hinner inte köra 
* sur, stressad dotter 

*hon kommer i väg japp osams med mig ????? 
* jag sms maken och säger att prio 1 bör väl  vara dottern 
......   ........... !!!!!!!!!!

* dricker upp sista kaffet ur morgon kannan 

*  ????????
*???????????
* rastar hunden 

inser att det är 3:e torsdagen jag jobbar 

Mera kaffe & faktiskt en 




jag är inte i form , och idag beror det på mig själv och min kropp. Precis som om vi behöver att jag får ont också
Japp denna skitfula gubbe kan jag skratta åt 
// ciao på er ifrån mig nu är det snart dags för




även om jag nästan önskade jag kunde slappa tillsammans med min underbara svägerska OCH




HOPPSAN HÄR HITTADE JAG OCKSÅ NÅGOT JAG KAN SAKNA 
SNYGGT RÖTT HÅR



ELLER

IOFS FÅR NI TYCKA VAD NI VILLJAG KAN TYCKA ÄVEN UTAN ERAN 

Bitska Bisan är här i kulisserna

snart hoppar hon fram


2 kommentarer:

  1. Hej du. Snart är det dags för lite vin va?! Ha det bra. Kram kram;-) / Svägerskan;-)

    SvaraRadera
  2. Hej du
    Ja vi bör ju skärpa oss (jag) så vi ses
    kram

    SvaraRadera