Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 3 oktober 2013

Vill sova utan att klockan ringer


Jag vet att det är ego ........

Och säkert många som tycker jag inte ska gnälla 

Men jag har haft små barn & har fortfarande det och även barn isängen 

Men just nu vet jag inte  när jag inte vaknade av mig själv ??

Iofs vaknar jag innan klockan ibland 
Menar ju inte så 

Jodå klockan ställdes under hela veckan i Turkiet 

Jag vet att många tycker familjen borde klara sig utan mig på morgonen 

Men det bär mig emot 

bara känslan av jag ska ligga kvar och veta att dom ska upp 

Nepp totalt fel känns det 

Jag är iofs lite sur över att klockorna
Ibland ringer flera ggr 

"Makens" 

Varför ska den ställas typ ,,,????

Så nu ställer jag FRÅGAN 
När ska du gå upp ,,,???
Inte när den ska ringa 

Men dessa sista dagar har jag ju nästan somnat innan dom kommit ifrån garaget , så då gissar jag 

Är  faktiskt skitsvårt !!!

För det kan variera från 
05:30 -07;30 

JAPP JAG VÄCKER HONOM varje morgon

Men MIN klocka ringer
Oftast 06:20 
    & då går jag upp direkt , säger till dottern 
       & ner till JAVA BRYGGAREN 
Och fram med frukost 
    & sedan börjar jag tjata !!!!!

sonen  är snabb så han tar sina 25 minuter planerat 
Dvs ifrån han går upp & han lämnar huset är det den tiden som gäller 

Är jag på jobbet går han upp lite tidigare 

Ni som är nya är 
Ja det bör finns ?? !!!

Jag jobbar även helger så lördag - söndag är precis som vardagen 

Dock kan jag ligga så läääänge det går 
Tex klockan ringer 50 min innan jag börjar 

Det tar ca 12-13  minuter till jobbet 
"Att gå"

Och jag tar ingen större tid på mig för 
* kläder 
* hår 
* smink 
Och jag hinner visst sitta med koppen och pigga på mig 

Ibland får ju hunden ett varv i trädgården 

Vid min tid för skor & jacka 

SÅ TACK GODE GUD ATT DET SNART ÄR HÖSTLOVET 

Iofs ska jag umgås med svägerskan 
"Japp just hon"

Och deras 3 , men hon låter mig ligga tills jag anser det är dax att komma ut i vardagsrummet - köket 

Ska ev försöka få med mig lilla godingen också någon extra dag 

NEJ MENAR inte maken nu utan han ingår ju i planen redan 

Utan Tulia 

// ciao på er & hoppas ni haft en bra torsdag 

1 kommentar:

  1. Verkar du har samma morgon bestyr som jag med din familj och säkert många av andra fruar och mammor
    Hur gamla är barnen

    SvaraRadera