Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 8 september 2010

Känna sig nöjd

Vilket svårt ord nöjd   nöjd !!!!!!!!
Man kan ju absolut vara nöjd på säkert 100 olika sätt nästan ännu fler ???????????


Jag är nöjd ganska ofta över mycket 

  • Jag är gift
  • Har ett jobb
  • Barn har jag/vi 
  • Har koll på barnen "ibland"
  • Hinner handla /tvätta 
Men ibland när man t.e.x. haft möte så efter en stund säger man att vi får vara nöjda så länge ,får fortsätta vid annat tillfälle  Är man nöjd då ???

Ibland hemma om man ber barnen om något så ev gör dom ju faktiskt det du bett om sedan kommer frågan ifrån dom är du nöjd nu .

Detta var något jag hörde utav annan bekant längre bort  Ska man vara nöjd eller alltid sträva efter mer ????

Är man inte olycklig så ska man nog vara nöjd 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar