Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 16 maj 2011

Samma Måndag

Jag tänkte ju att jag skulle redovisa helgen lite mer, och även början på veckan.
Men kom då på att herre gud måndagarna är ju precis lika oavsett jag jobbar eller inte eller jo lite skillnad är det att komma hem måndag morgon när Uffe o barnen varit hemma själva .


Men det jag menar är ju starta disk o tvättmaskinen , plocka undan lite  & planera veckan så den fungerar.
Jag vet att många försöker att tvätta /diska under helgen men inte jag då ska man vara med familjen och inte hålla på med massa annat som tar tid från varandra, men visst är jag fullt medveten om att det är den tid som finns då folk jobbar 40 tim i veckan .


Men till redovisningen ha ha 
Barnen gick ju upp själva idag  till alarmet som ringde, Felix tar jobbet med att få upp Nellie .Idag hade han ju tid hos tandläkaren så tyvärr var han ju ändå tvungen att gå upp med henne.


Felix varit med kompis nästan hela helgen  men också tränat lite fotboll . Nellie också lite kompis tid.
Vi var ju bjudna till Älskade svägerskan på middag & eurovision songcontest i lördags. Åkte då jag slutat från jobbet .Fick med oss Freddy o Kicki antar att Uffe fick TJATA massor på att dom skulle med .
Jag o Gretha var ju igång direkt med lite samtal om ditt o datt & uppdateringar med graviditeterna som finns i släkten , går inte in på detalj men Kicki  fick nog lite att fundera över.


Det var ju endast Gretha som lyssnat/tittat på olika uttagningarna inför lördagen , så när vi skulle rösta vilken vi gissade på "totalt ohörda låtar" så var det ju inte så lätt.
När alla spelats igenom fick vi göra 1 ytterliggare val vem vi trodde skulle segra. Helena prickade ju rätt & vann lite pengar av oss andra .
Nu höll ju tv-n på länge annars så brukar ju klockan ha tendens att bara rusa iväg när vi är med Björklund, men 02,50 lade jag mig i sängen och tog inte lång stund innan jag sov gott.


Vi hade ju då sovmorgon jag ,Nellie o Uffe igår söndag , så det kändes ju inte som att vi hann så himla mycket innan klockan var mitt på dagen. Uffe hämtade Felix hos kompis och jag fixade väska till mig , tog fram lite saker för att underlätta för resten av familjen då jag ju skulle vara borta över natten.


Under helgen blev vi visst bokade på ytterliggare 1 folkrace tävling som Tl o ev kontrollant. eller det blev ju faktiskt 2 totalt .


Det är ju som sagt då måndag idag ,så på schemat ska det ju stå Taekwondo o fotboll , men fotbollen var ju igår pga det är information inför högstadiet puh vad tiden går , så felix lag flyttade ju träningen.
Och den gruppen som Nellie tillhör har gradering på bälte ikväll ,men hon vill absolut inte försöka ?????????????????????????
och hon får ju välja själv så det blir inte Vimmerby ikväll.


Och  ni som läst bloggen tidigare och vet att jag ibland upplevs ha höga krav på barnens aktiviteter förstår väl att jag inte vill utsätta henne för något hon inte känner sig redo för (även om jag är säker på att hon skulle klara det bra) så är det hennes känsla som får styra.


Har ju rastat hunden innan jag satte mig här & fått i mig lite kaffe under tiden jag skrivit 
dvs helt vanlig dag 
Sedan såg jag precis att Felix har namnsdag idag Ronny efter morfar, så det blir ju hurra för honom  (Felix) och 1 tanke till pappa.


// Trevlig dag på er 

1 kommentar:

  1. Jag har en uppfattning att säkert måndagarna i många familjer är precis som du beskriver.
    Låter som en bra helg

    SvaraRadera