Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 9 maj 2011

Vilken härlig helg

Gud så härlig helg vi haft tillsammans allihopa.


Fredagen jobbade jag ju lite på morgonen , sedan hem o fixa / packa till oss & hunden .
Nellie med tåget tillsammans med mormor
Balto "hunden " skulle med Freddy till västervik.
Vi  3 andra skulle ju på Folkrace o sova över natt


Det var inga större problem med att fixa allt som var på schemat ,det löste sig utan checklista och vi alla kom iväg som planerat.


Nellie var ju framme innan oss , vi tog det lugnt & luffsade igenom Karlssons i Högsby lagom takt jag skulle köpa nya solglasögon då jag tyvärr lyckats slarva bort dom jag köpt tidigare i veckan  jag hittade nya och sedan lite annat plock så vi ställde oss i kön för att betala , väl framme för att plocka upp på bandet så vips så var ju mina solglasögon där gömda VÄLDIGT VÄL  i väskan .
Framme vid folkracen så var det ju absolut  härligt välkomnande och beslut som skulle fattas direkt . självklart så fixade vi till det som behövdes & beställning utav mat var på schemat innan det blev mingel i depå o träffa alla tokiga människor.


Lördagen 
Var inga problem alls när klockan ringde för att gå upp, frukost tillsammans med berörda inom klubben " tack snälla underbara Gittan för du finns ". Träffa viktiga personer för dagen bitr tl och domaren för lite snack om dagen.
Var nog första  "nästan" förarmötet jag varit på där ingen hade några frågor till oss eller annan person.
Mycket snack i lurarna om ????????   !!!!!!!!!! men jag är så nöjd över dagen och allas prestation ,själv delade jag ut 1 svartflagga eller den var ju på "litet förslag " MEN JAG SVARADE DÅ HÖGT I LURARNA ABSOLUT SVART FLAGGA PÅ NR  .... 
Annars har jag ju funderat just över detta med beslut i flaggorna att det är ju  2 personer som är bokade för detta  uppdrag & jag förväntar mig ju att dom gör sitt jobb men här kunde jag inte vänta på deras funderingar utan sa helt korrekt med svart flagga .


Vi mötte upp Nellie och åkte hemåt & hade en så lugn o härlig kväll hemma 


Söndag
Ingen klocka som ringde utan halv 10 kollade jag på klockan men vände om en stund till ca 9,55& kände att ok är väl dax att få i sig lite kaffe .
Gick ner & styrde om lite satt en stund på altanen innan resterande kom ner .
Lite fix i trädgården blev det också , bjudna på kaffe hos svåger o massa tjat om allt möjligt.
Felix o Nellie fick följa med brorsan & byta folkrace bil dom hade ju skött sig riktigt bra enl Freddy.
Uffe O jag på möte , På väg in fick jag sms som gjorde mig glad men falskt alarm ingen bebis idag.
Mötet gick bra mycket punkter var det på dagordningen.
Hemma igen så hade freddy o Kicki + barnen varit och handlat och fixat sallad o grillat  så det var ju nästan färdigt att sätta sig till bords direkt.

// härliga familjen

2 kommentarer:

  1. Det låter ju som en toppen helg

    SvaraRadera
  2. Jag blir lika förvånad varje gång jag kollar din blogg HUR ORKAR DU MED ALLT
    men det låter som helg att minnas

    SvaraRadera