Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 23 maj 2011

Vilken helg "väder"

Gud vilken värme denna helgen bjudit på , men tyvärr har jag ju inte kunnat stå där och sola mig !!!!! iaf inte under lördagen ha ha , trots att jag ju nästan utmanande Uffe på vem som får mest solfärg ????????


Förra året då helgen som var så utmanade jag honom  , det är olika bedömningar på vem som vann .Han blev iaf mest bränd utav oss 2 . 
Det var mest på skoj .Då han självklart får mest färg på ryggen för shorts äger han inga .
Jo som vanligt i säkert många familjer så går ju helgerna så otroligt fort även hos oss. Vi (jag) hade ju packat för att åka mot Oskarshamn inför lördagen s Folkrace & det gjorde vi också jag & grabbarna Nellie var hos faster Gretha.
Är nöjd över lördagens insats från freddy som blev 2:a i B-finalen , det som värmde mycket var att han t.o.m. fick lite beröm  för sin körning.
Skulle ju som sagt bistå Uffe och det tror jag nog att jag gjorde på rätt sätt ???????

Väl hemma igen så blev det lugn o ro i soffan med rött gott vin & kinamat. Nellie kom hem också så familjen var samlad nästan "Freddy stannade ju inte kvar utan satt hemma o glodde med kicki"

På schemat igår stod det ju ingenting alls så jäkla skönt .
Självklart så blev det en liten stund på altanen när Nellie + kompis skulle bada poolen . Uffe fick för sig vi skulle grilla något annorlunda !!!!  ?????
så när Freddy o Felix var i Vimmerby så köpte dom Zebra kött + ngt annat "konstigt" jag höll mig till Karrè trots att det inte är någon favorit. Men med massa vitlökssås & resten av det goda röda vinet så blev söndagen väldigt trevlig .

Senare när vi satt vid soffan & myste då kom regnet , men det gjorde absolut inget.

1 kommentar:

  1. Låter som en bra helg & visst är solen skön

    SvaraRadera