Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

fredag 27 januari 2012

Ångest

Ni hör ju på ordet (rubriken ) att det är något fel på mig just nu ?? Tyvärr har Jag svårt att beskriva känslan mycket pga den är ganska ny för mig ,ni behöver inte vara oroliga för mig jag hanterar detta bra ändå.

Det finns folk som brukar kalla det för Ågren som oftast kommer lördagar-måndag efter tillfällen som kanske inte är så passande ?

Jag ljuger om jag säger att maken vaknat med det nästan varje morgon i 15 år ?? !! men tillsammans med (ångesten ) för er som inte känner mig så är det 1utav mina efternamn .
Han har säkert också fått höra just detta.

Tillbaka till mig o dagens känsla då,jag kan inte peka direkt på orsak men idag hela förmiddagen så kände jag mig värdelös som person och ville absolut inte jobba i helgen utan bara vara ledig & göra ingenting ? Hm hur skulle det gå till . Vet ju precis att om jag varit ledig så skulle ändå inte hela familjen vara hemma och göra just ingenting .

Helgen framför oss är precis (nästan ) som tidigare dvs fotboll ,handboll *2 dock blev det inget folkrace träff som maken hade tid för först.
Det gör ju inget men det innebär ju bara att det kommer tryckas in annat tillfälle.

Jag kände också innan då jag skulle ÖNSKA jobb schema att det blir mycket splittrade helger då jag inte alltid har tid att jobba 3 pass varje helg. Det är födelsedagar ,släktträffar mm & är ju bokad på våra Folkrace i april & maj månad i min egen klubb ,sedan tyvärr kan det ju bli så att Freddy kommer åka mindre framöver än vad vi senaste tiden trodde. Jodå han ska självklart umgås med sin dotter men hon får ju hänga på .

När jag ändå gnäller så får jag erkänna att tiden med maken lyser med sin frånvaro ,vi är absolut inte synkade just nu och om jag inte är fel ute så kommer inte tiden framöver ge mer tillfällen än just nu ??
På något sätt kan man ju hoppas jag har helt fel. Jag har även idag dåligt samvete över att att jag inte är lika positiv till att umgås i helgen med min härliga släkt men vet att det kommer ändra sig direkt imorgon när vi ska planera det sista &efter att ha hejjat på Felix handbollslag ev skulle han stå över för att vila sig inför Dm -spel söndag men jag vill självklart heja ändå. Som det ser ut just nu kommer söndagens match gå utan mig då plikten kallar på mig igen.

Detta får räcka nu för jag kommer ju bara bli ännu mera fylld av tråkiga känslor

2 kommentarer: