Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 30 januari 2012

Blandad lördag men härlig ändå

Hm jodå vi ställde klockan för vi hade tid att passa kl 11(var vakna innan ) var det match i handbollen , Felix skulle i inte spela men vi ville ändå titta .Tyvärr ordentlig förlust åkte dom på 

Uffe åkte iväg innan mot affären för att inhandla  till kvällens middag som är en försenad Trettondagsaftons !!!!!! ja ja vi har inte haft tid innan då svägerskan m familj åkte till kolmården  då Uffe hade lite svårt med just dessa dagar o jag jobbade blev lite plötsligt att han stack innan vi hade planerat för det var väl han / jag som skulle planera middagen ????jag var väl bara sur i 30 minuter men han märkte ju bara 10 ??

Men då i lördags 28/1 skulle det bli av & vi hade plötsligt blivit 1 familj till enl 1:a planeringen  bara trevligt . Men när allt skulle eller alla skulle räknas så blev vi 14 vid bordet på fb ljög jag alltså för där står det 15  men men det är ju inte så noga
Det var 3- rätters så kan ju säga att mycket porslin gick det åt så diskmaskinen gick faktiskt i köket men vi hörde ju inte den då vi skrattade & hade trevligt tillsammans är så glad över denna släkt som så gärna umgås med oss. Det var bara vi och inte någon kompis till någon . Men det hade ju funkat det också.

Vi fick ju lite extra energi när Tulia kom på snabbt besök, hon skulle ju träffa farmor och få tid att umgås med henne och sin pappa  , Ok Lite avvis blev jag ju trots våran förra helg med massa mys men det visst väl inte "farmor" om att familjen var här förra helgen  och skulle väl inte få veta heller
säkert någon som tycker det verkar konstigt men nu är ju Freddy vuxen så hans relation med sin mamma får han sköta själv
 och jag är ego så jag vill träffa dom så fort möjlighet finns  skäms inte över att säga det ha ha 


Vi var ju inte så synkade med tiden till all denna maten & då plötsligt man ska laga något man aldrig gjort  så typiskt Uffe att göra det , sätta sig själv på prov med 13 gäster ??? !!!! Blev kanon gott & godkänt  förutom att de försökte sig på någon sås 2 ggr men , sedan gick vi in och bröt så det blev pepparsås som man kan göra och gjort innan ha ha


nu hoppar jag i dagen , men under matchen (handbollen ) så pratade jag med annan mamma & tydligen förra helgen på den matchen som dom vann stort  så hade väl  grabbarna velat gör något nytt inlärt spel ???
men då hade 1 utav ledarna ropat

 gå ut och gör något som ni verkligen kan  !!!!!   ??? följt utav ganska många skratt bland ungdomarna och föräldrar både till vårt lag o motståndarna 


Ja ja tillbaka till lördagen , Nellie pigg från sin förkylning o ni som sett inlägg från fredagen så kan jag säga att discot fick besök av Nellie mellan 18-21,30 dvs 30 minuter mindre än hela discotiden hm jag slutade kl 22 ???? kan det ha betydelse 


Kan ju också säga att natten till lördag ringde våran telefon o Uffe svarade , det var broder L  som undrade om det passade med 1 öl nej tack sa Uffe jag sover o då blev fråga ist  men kan ni inte komma hit och ta en kopp kaffe då .Blev inget kaffe utan vi fortsatte sova men visst skrattade lite åt det på natten och sedan under lördagen.

Kvällen då bjöd på fin förätt & god tårta till efterätt som blev tillagade utav de andra 2 familjerna
 huvudrätten var ju inbakade vallenbergare tror jag det hette ? klyftpotatis o då pepparsås

Vi brukar ju träffas med jämna mellanrum iaf vi o svägrskan och med det stundande sportlovet inom håll så började vi planera lite till det också .
Men vi pratade om att ev. ha middag var 3: e månad  men då bara vi = 11 st inkl barnen 5-14 år (5 st)


Då de extra gästerna dvs barnens kusiner kände att tiden var lagom för att åka med kompisar till annan fest med mera sprit o vad det nu kan vara så  tog vi fram 1 spel och satte press på varandra . Blev inte så många rundor men så himla kul ändå .

Natten blev inte heller så lång /sen som brukligt heller  men tillräckligt för att alla skulle vara nöjda tror jag ju iaf.

Jag kände mig glad o tillfreds när sängen fick ta emot mig på natten , trots den inte riktigt rätta känslan under fm fredagen ??

ps. jag brukar nypa mig i armen för att känna/se att det är inte en dröm utan min verklighet jag har ju denna släkten och familjen som förgyller mina dagar.
Fick ju även mysa med gudsonen en stund , men hoppas jag träffar honom snart igen och självklart även de andra vilddjuren .


//B

2 kommentarer:

  1. Å vad jag är glad för din skull att ha en så nära relationer med släkten även om du ibland önskar lite lugn

    SvaraRadera
  2. Låter som en lika bra helg som vanligt hos er

    SvaraRadera