Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 17 januari 2012

Veckohandla eller daglig motion

Ja i dessa tider som vi nu lever under så är ju båda lika poppis ha ha och på något sätt vet jag inte om man kan komma ifrån att ha den dagliga motionen man går ju några steg varje dag ??


Nej det är ju inte riktigt så jag menade utan skillnaden på hur vi alla anpassar oss, jo jag har sett folk se hur uttråkade ut med vagnarna fulla av saker & svetten rinner, och de vänder och vrider på A-4 pappret  som äe nästan helt fullt (ok kanske månads shopping )


 och skulle de nu ha någon med sig i sällskap så kör dom ju skiten ur den stackaren .
Jo jag har vissa dagar planerade i förväg brukar vara just dom jag jobbar kväll och barnen har aktiviteter dom brukar jag ha koll på .


Detta med matsedel har vi provat , alla i familjen fick önska & lägga lapp i burk så sa vi vilken dag blir Det ?????? var ganska så kul.


Jag lagar ju maten måndag till torsdag  97 % varje vecka. 
Jobbar jag kväll så brukar det bara vara för resten av familjen att värma.


Tillbaka till rubriken 
Jag handlar inte precis varje dag men det är 1 anledning att ta en extra promenad, och jag handlar ju som (tidigare inlägg) helst inte på fredag em 


Det ska ju vara kul  att planera och fylla på sin korg / vagn med grönsaker, kött , fisk , frukt & annat tilltugg. Jag försöker iaf att se glad ut i affären och se vissa måltider framför mig klart jag även har inköpslista vid vissa tillfällen och fyller min vagn & ibland storhandlar jag väl också vissa påsar typ 5 kg pasta ha ha .Jag tänker ofta typ måndagen  ok nu plockar vi/ tänker vi olika dagar korv, fisk, kött & soppa men vilken som passar så direkt nej nej 


Jag TITTAR BARA SNETT på folk som veckohandlar  vid fel tidpunkt ha ha självklart så ska folk få handla när och hur det passar dom 
men om de bara såg lite glada ut och inte som stressade , vandrande vålnader med händerna utsträckta bland hyllorna .

Jag kan ha denna attityd då jag har all tid i världen att handla dvs jag är inte upptagen hela dagarna med jobbet  .

Med dessa ord så vill jag bara säga att jag kommer fortsätta att handla som tidigare typ iaf  även om jag inte är i behov att se den sociala sidan av någon för alla som fått jobb i matbutik har absolut inte den genen det kommer ev. i senare inlägg


//ha en bra em 

1 kommentar:

  1. Är du lite bitter på folk eller ?
    Tyvärr passar det inte mig att veckohandla men vet vilka påsar pasta du menar 5 kg

    SvaraRadera