Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 10 januari 2012

Föräldrar ansvar

Ny termin för barnen i skolan & idag tog jag , hunden sällskap med dottern på morgonen så det kändes helt ok med frisk luft.


Men herregud säger jag hur  kan man släppa iväg sina barn med den klädkod som tydligen gäller just nu. 


Gick förbi högstadiet på vägen hem & fy f***n så vissa såg ut  jag hoppas verkligen inte mina barn tycker det ser bra ut. Ung tjejer  sminkar sig & klär sig som spöken , trasiga kläder "fula strumpbyxor " rosa hår eller även grönt fanns det .


Grabbarna såg lite bättre ut men absolut fanns det att störa sig även där .


Över till nästa ämne men samma kategori = ansvar 
Kan i ord inte beskriva mina känslor när jag hörde om denna "pappa" som lämnade sitt barn efter matchen som tydligen inte gick så som pappan önskade  & i minus grader utan ytterkläder 
ok jag vet att man inte alltid ska lita på tv eller radio !!  ??

 Jag har förväntningar på mina barn , det är jag helt medveten om , men det gäller ju att har man
börjat på  1 sport så gäller det att visa att jag är redo att kämpa för min plats & gå på träningar för att få delta  på matcher & uppvisningar .

Sedan så är det  ju att dom verkligen ger /gör sitt bästa

jodå vi har låtit barnen hoppa över träningar  och även matcher trots att de kunde få deltaga .


Men denna pappan måste ju haft en konstig  tanke !!!!!!!!!!!


Ytterliggare funderingar 
Som förälder så kan jag ju känna att självklart så ska barn få prova sig fram med olika aktiviteter, men det är vårt ansvar att kanske styra lite över  vad som passar  våra barn . Tänker inte gå in till 100 %  men ibland tror jag vi föräldrar kanske ska blunda o ev se en prisutdelning framför oss eller  vad som då barnet sysslar med 
ELLER 


ser vi vårt barn högst upp ??????
eller är det vårt barn andra barn skrattar åt ????? även vuxna
Hur ser vi vuxna på deltagandet , orken på träningar , LEDARENS TID för vårt barn hur mycket hjälp går det åt


Nej jag tror inte att
Felix kommer dra till tyskland o bli handbolls proffs eller välavlönad fotbolls spelare även om han är duktig på båda 
Nellie kommer bli bäst i truppen gymnastik eller  taekwondo mästare, fotbolls proffs 


Men jag ser att dom är lagspelare o trivs tillsammans med andra o blir respekterade för vilka dom är och att de blir duktigare efter varje gång .


Sedan är det skillnad på ålder men tyvärr så börjar konkurrensen tidigt på mindre orter då det oftast bara finns 1 lag i samma ålder  .


Jag har genom åren blivit bättre på att stötta i både med o motgång  men även barnen har lättare att förstå  nu.


Ni som har barn hoppas jag känner igen sig me dessa ord  .


Ang klädkoden på våra barn för denna termin  så överlåter jag det till maken som var den som fyllt på deras garderober nu på rean & deras presentkort .


Ha en bra Tisdag ,

2 kommentarer:

  1. Jag fick kalla kårar när jag hörde om grabben efter innebandyn ?
    klart man ska fundera över sina barns aktiviteter

    Och håller med dig väldigt mycket om "koden " men tyvärr tror jag inte det är så många föräldrar som ser hur barnen klär sig iväg till skolan

    SvaraRadera
  2. Ibland tror jag vi vuxna har högre krav på barnen än vad vi tror att dom upplever, men som du nämner så gäller det att visa sin kunskap tidigt

    SvaraRadera