Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 23 januari 2012

Inte denna måndag heller

Har ju varit igång en stund känns det som ? ha ha tänker säkert någon som varit uppe innan mig, det får ni tänka

Har styrt om disk & tvätt , hunden rastad , skottat (lite snö) kom på att bättre vänta till plogbilen kört förbi annars är det ju precis ogjort.
Sedan kollat igenom vad som ska beställas hem / hämtas på biblioteket
även varit i affären och inhandlat mjölk mm för att underlätta för min familj och givetvis mig själv ikväll o imorgon bitti då ju plikten kallar på mig även idag hm undrar vem som önskat detta schema för mig . just nu vill jag inte titta i min kalender över helgerna framöver , jaja skulle väl bli rastlös om det inte stod tider i kalendern ??


Jag kände ju då att eftersom jag hunnit lite på fm  så var det dax att ta lite fika dvs kaffe  så på med kannan och det spred sig en härlig doft i huset. Hm kände mg något sugen på något till kaffet , dock inget från äffaren (nyttiga saker) utan ja det blev lite blåbärspaj från helgen 


Så då sprack planen på att börja hålla igen vikt o matintag även denna måndag även om jag ju inte hade planerat att göra det just denna måndag , så vet jag att just idag blev det inte den dagen .


Men bara så ni vet så är det ganska mysigt att äta varm paj o dricka kaffe medans  snön fortsätter falla utanför fönstret 


NU KAN DET FORTSÄTTA SNÖA , SÅ HIMLA MYSIGT

2 kommentarer:

  1. Låter ju gott med paj till kaffet , håller inte med dig om snön . Men gillar du den så får du det.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar verkligen din blogg man vet aldrig innehållet även rubriken. Jag kommer fortsätta titta in.

    SvaraRadera