Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

fredag 12 oktober 2012

12 år 2012

Ha ha lite konstig rubrik???

Men jag var ju på föräldramöte för dottern tidigare i höst. Alla 6:orna hade samma tid
 Fick sätta oss i grupper och prata om olika saker gällande våra barn (jo dom är barn ENDAST 12 år gammal )

Hur är det /vad får vi gå igenom, utsättas för , vilka funderingar ev. bråk ?  som förälder till barnen bla bla
jodå vi kände allt igen oss i varandras berättelser
Gick bra slapp att skämmas som förälder , fick sedan lapp med sammanställning utav alla olika grupper

Jag eller vi har ju 1 dotter med stort  humör  kopia på/av  mig ???????
hm hm ??????hur menar dom då 

men dvs humör  som visar sig ganska ofta !!!!!!!!!i 98 % varje morgon och ibland 110 % under dagen  ha ha 

vissa tycker säkert hon är ouppfostrad ????
jaja tyck det då ..............


Men till vad jag ju vill med detta inlägg.Antar jag skulle varit mobbad om jag varit 12 år 2012
för när dottern frågar mig om olika saker ang smink, kläder plocka ögonbryn
så suckar jag

Jag är fullt medveten om att jag ser ganska tråkig ut ha ha , men smink varje dag nej har jag inte 
dottern som även sminkar sig inför simhallen, zumba , fotbollsträning !!!!!!!!!!!!!!

Om vi bortser från maken så står jag kortast tid framför spegeln varje dag , det funkar faktiskt för mig att tvätta håret och snabbtorka det, dra några drag med borste sedan är jag iväg ibland med mascara & ibland lite grön, brun eller blå ögonskugga (väldigt sällan )
men oftast utan ens mascaran .

Det är nog inte lätt att vara tjej idag , klart vår 14-åring har lite omkring sig också

Vad är svårast för er att hantera som förälder till ungdomarna ?? 12-15 år
eller vi kan väl ta 20-åringarna  också då 

2 kommentarer:


  1. Mina barn är inte den åldern ännu men snart så är sonen 11 år . Ang humör Hon kanske måste hävda sig mot 2 äldre bröder eller har hon alltid varit vassare än grabbarna ?
    Har bekant som har problem med översminkning utav dottern , mycket svart och "trasiga kläder "
    Tack för rolig läsning mellan dina inlägg

    SvaraRadera
  2. Tack -anonym att du gillar inläggen.
    Ja hon visade tidigt och tydligt sitt humör så vi kan ju säga att vi sökte lite hjälp tidigt på bvc och deras personer som finns vid behov.
    Men jag beslutade mig tidigt för vilka konflikter jag skulle vinna

    Japp har haft "ungen under armen " och lämnat varor i affärer .
    Men nu börjar hon ju bli tonåring också ha ha

    SvaraRadera