Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 18 oktober 2012

Vad skulle jag uppdatera ?????

Har lite( svagt minne) att jag sagt jag ska uppdatera bloggen ???men med vad , eller hur mycket ska jag avslöja ???

Har inte koll på allt som ni kanske väntar på eller jag lurat er att vänta på ???  !!!!!
jaja  det får bli så här .

Jag själv 
Jobbar ibland men är ledig ganska mycket när ingen annan är det , så det kvittar känns det som då jag alltid jobbar när saker ska hända .

Ska inte gnälla då jag ju faktiskt har 31 semesterdagar kvar att ta ut jo jag tror jag var ledig 4 veckor ???
Eller 29 är det väl då jag ju var ledig i helgen som passerat .Och sådan helg vi hade då har jag gärna flera ggr

Jag längtar till att träffa svägerskan , men tyvärr matchar inte våra schema varandra skitbra just nu ??!!!! men men så är det och klart vi gör allt för att få det att gå ihop

Jag funderar på många saker runtomkring mig , men blir så fel att verka negativ, tråkig & sur ha ha 

Klart ni fattar att jag inte alltid är glad vem är det ?? , menar inte att luras här i bloggen

Jag har lärt mig att vara mindre aggressiv ha ha , personlighets utveckling . Har ibland svårt att sätta pricken över vad jag menar så andra förstår

Ibland tar jag inte allt på allvar , för jag vill inte inse vissa saker & envis är jag och har jag beslutat mig för att så här vill jag ha det ang ..........??????????? så är det mitt hjärta som är tungt ibland 

Men jag byter ämne nu för att inte fastna
Jag trivs lite  med mitt liv just nu , jag kan älska & är älskad hoppas jag ju . Vill verkligen våra barn deras bästa tänkbara
Jag
Vill ibland byta jobb , börja läsa igen men vet inte riktigt till vad eller bara lite mera högskolepoäng ??
 Vi är i slutet av säsongen med vårt intresse som tar tid, vet att det är många som lägger mera tid än vi /jag känner mig full & tom blandat ????????
Ni som läser detta och är inom området förstår nog känslan.
jaja snart har jag laddat om batterierna .

Märker inte någon större skillnad över livet nu när jag varit över 40 år i 6 månader dvs fyllde ju år i april månad !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
men är inte 
mer ordningsam, lagar inte mat bättre, bakar fortfarande sällan
Jag tar hand om hunden så han får mat& vatten, promenader.
Försöker laga mat tills maken & barnen kommer hem då jag jobbar kväll ??
Gillar ju kaffe & gott rött vin
Nog om mig just nu 

Maken

Var sjukskriven hela semestern + lite till.
Jobbar ju nu igen , trivs ibland & ibland skulle han nog kunna stänga dörren bakom sig och inte återvända .
Har ju samma intresse som jag så hans tid går ju också och han missar vissa saker mellan varven med barnen/ungdomarna
 Dock är han lite nego just nu på olika saker inom sporten och slutet på historien har vi inte sett ännu.
Risk finns att våra dagar tillsammans inom sporten är den sista nu i helgen
hoppas verkligen inte det blir så 
går inte in mer på det och vad jag känner/tycker

Han lägger tid i garaget , väntar nog på att yngsta sonen ska börja köra folkrace ???
Han är kung i köket ha ha tar sig gärna 1 öl eller 1 glas rött med mig 

Felix 

Typisk "tror jag " tonåring tycker sådär om lärare i skolan , lyssnar ibland på oss vuxna . Är i målbrottet ibland ha ha .  Tror inte han har någon timme i skolan under regeln skolk
Vet inte om han hade lite party i helgen som var ????
Spelar handboll , längtar till 2013 då han ska köra folkrace , kommer nog sluta att spela fotboll.Försöker ta sitt ansvar då vi vill det med att ta sig upp & även få upp syrran då vi jobbar
Testar sin systers humör ofta 

Nellie 

Hur mycket tid har ni att läsa bloggen ?? ha ha
En tjej med humör, skinn på näsan här hemma inte bland vänner ????men men är omtyckt i klassen , är lite finurlig enl läraren 
hAR några  BRA VÄNner  just nu umgås hon ju med flera ,

Just nu tagit paus med fotbollen , då hon inte kände hon tillförde laget något och fått olika "pikar ifrån andra ungar" jag gillar inte den ena  ungen heller , men beter mig vuxet just nu  och låter henne ha vila, har gått 2 terminer på taekwondo & även truppgymnastik
 men tyckte hon missade så mycket med kompisar
Har just nu fiol på schema , zumba med mig när det passar
jo jag vill gärna ha igång henne på något igen .
Hon är tonåring i humör, sminkning, trötthet 
expeert på att reta upp ALLA I HUSET .


Freddy

Försöker få ihop tiden med sin dotter & söka jobb. Vill ha lite förändring omkring sig och vem vet han kanske är på gång ??
Just nu är han ju här hemma hos oss när han är i Hultsfred eller så sover han i garaget

Tulia 

Fyller snart 1 år
växer o mår nog bra , får gå på öppna förskolan med mig , även träffa syssling Sixten ibland när hon är här i Hultsfred.
Håller på att lära sig att gå själv, tar väl ca 3-4 steg själv sedan sätter hon sig med 1 skratt.
Har träffat farmor(rätta) lite nu när dom varit hemma & sovit hos henne . Annars är hon ju här med pappa

Balto

Älskar solen , är avvis på Tulia då hon ofta är i famnen på husse/farfar
Är 7 år redan
längtar nog till stugorna  som vi andra

Hoppas ni inte förväntade er annat för påminn mig isf

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar