Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 15 oktober 2012

Som det förväntas

Jag är jag & kommer alltid vara den jag är

Hur jag är ??????????ha ha bra fråga , eller vem är det som ska svara på det ??????  !!!!!!!

Ibland är det lätt att tro att man ska ändra sig lite för att passa bättre in, men så är det ju inte alls
behöver inte älskas av alla heller , men vara hatad av någon har jag ju absolut ingen lust till utan det ska jag  göra allt för att inte vara 

Kanske 40-års krisen är här 

Nejdå jag har faktiskt inte tänkt på att min ljuva ålder stiger uppåt ha ha

Jag har olika sidor utav mig själv , inte många som sett dom som tur är !!!!!!!!!!
Jag jobbar med min tråkiga sida ???jodå den finns , Jag är
envis, sur , egotrippad , vill ha min vilja igenom många ggr
men har jobbat med den 
så den sidan utav mig kan jag stoppa undan vid behov.

Men lite tillbaka till vad jag menar , jag / vi måste ibland vara på topp då andra inte är det .

Vad förväntas utav mig då man träffar olika människor, typ barnens kompisar /andra föräldrar . Personer man bara hälsat på men ska börja umgås med vilken sida tar man fram då ?
Personer man haft saker tillsammans med under många år , men nu plötsligt ändrats ???

Då jag nu vet att denna sida läses av berörda personer som det ibland skrivs kryptiskt om 
får man vakta tungan/fingrarna .eller inte då det är fritt att sluta att läsa 

Yngsta sonen har ingen tjej just nu (tror iaf inte det ) så svärmor däe behöver jag inte vara ännu,
Men den större modellen som finns har ju haft sällskap som vi träffat. Och visst har jag ju hittat på saker för underhållning till den tjejen , nej inte barnbarnets mamma . Men nya chanser finns ju att falla in i rollen
 Men jag har ingen större erfarenhet utav ämnet ännu  ha ha tänker inte skriva varför 

Men denna lilla 4-åring som kom i färdigt paket in i mitt liv
önskar jag all lycka på vägen , och den är inte rak utan ganska lik alla andras vägar , eller ok lite annorlunda än vissa ungdomars eller  min väg varit .Men kämpa på du & du vet vi finns för dig /er

Nu nytt ämne 
Vi hade i helgen olika samtal om just vår sport / fritid vad man kan , får/bör göra

Jag var inget bra på att vara publik och den tävlingen , helgen  mer om det i annat inlägg

Men men visst började jag fundera lite på vilken tur jag har att ha fått den hjälp och uppbackning utav  personer omkring mig som behövts  .
Gav mig lite pepp till mera jobb ???

Tror inte det är så lätt för alla att ställa sig så som man gör och i den positionen som krävs. På något sätt kändes det lite roligt att få vissa frågor , även att vi var bjudna på mat & övernattning

jaja 
Vem är det som sätter kraven eller önskemålen hur man vill vara ?????
Jo det gör jag själv 
jag beslutar själv hur jag är, vad jag delar med mig & för vem jag släpper vissa saker 

Önskar dagarna kunde gå lite snabbare , längtar efter lilla godingen nu. Tyvärr blev inte veckan som jag önskade då vi flyttade på 1 möte på jobbet som gjorde att min plan sprack .

Det som är precis som förväntat är ju att hösten är här , löven faller & regnet vräker ner & kaffet fylls på i min kopp.
Tyvärr förväntas det ju att jag ska jobba idag också ..............

ska absolut inte gnälla över mitt schema denna vecka men nöjd kan jag ändå inte tycka att jag är .
Vill ju vara ledig & längta efter maken tills han slutar så vi kan 
bara göra ingenting 
ha ha när gör vi ingenting ???????????????????????????????????????????????????????? tillsammans 
jag vet inte hur det är 
att göra ingenting 
Klart jag längtar  efter honom , men nu jobbar han och jag åker innan han kommer hemåt.

fundera lite på hur ni tror andra ser er eller hur man förväntas att vara så inser ni att det inte är självklart

Japp har handlat, startat tvättmaskinen som förväntas utav mig !!!!!!!!
//
ciao på er 

4 kommentarer:

  1. Förväntningar är alltid svåra att veta hur man ska hantera
    Men är säker på att du gör vad som känns bra för dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sanna- är faktiskt ganska nöjd ändå

      Radera
  2. Jag struntar i förväntningar nuförtiden. Är den jag är och passar inte skorna får man väl köpa nya tänker jag?!

    Dom enda jag anpassar mig efter är mina barn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linda - du tog ju orden ifrån mig, varför skrev jag så långt inlägg.När du kläckte detta direkt

      Radera