Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 16 oktober 2012

2 Helger utav 4 med folkrace

Nej denna sporten har inte tagit uppehåll ännu för oss.
Helgen 6-7 oktober var det dax att köra hemma i vår egen klubb, det höll på att bli tokigt men det löste sig ju bra ,tror jag skrev det i tidigare inlägg.

Fredagen kom vi iväg allihopa på något sätt hann vi med att få in  både husvagn och annat boende till observatören & freddys folkrace bil  , yngsta sonen skulle vara hemma för att delta i handboll i 2 dagar, men så blev det inte utan plötsligt var han med på bussen  med andra personer ???
Dagen gick så fort , tur vi har älskade mamma som tog med dottern hem så hon fick bada i badkaret mm.
Japp även skönt att slippa hämta maten som hon hade med sig (mamma)

Sedan tog hon med sig sonen hem & körde hem honom till samlingen lördag

Men nu tillbaka till just tävlingarna dessa dagar

Men jag / vi kan absolut inte vara annat än nöjda med den avslutningen.Visst blev det någon miss som självklart någon annan höll tyst om !!!!   ?????

Men lördagens tävling var jag ju ledig ifrån eller ??? Jag fanns iaf där om någon hade behövt mig.
Lördagen kunde ju ansvariga inte alls styra mycket över, men snabbt gick det ju iaf .

Då vi hade möte på söndagens morgon så var jag ju tvungen att säga att det på något kändes märkligt att bara delta i 1 dag ha ha 
nej är inte avvis på det 

Söndagen var ju bäddad för utmaning på många sätt

men så jävla nöjd är jag att jag verkligen fick igenom denna tävling 

tack till min kollega S som gjorde  perfekt jobb på sin post , vet att hon också är nöjd

Söndagen fixade vi lite till den betalda domaren att skäl för lönen
Så 2 snabba tävlingar avslutade vi 2012  med

Finns säkert mer att säga om denna helgen , men men 
Har inte planerat 2013 i detalj men får väl erkänna att lite pepp fick jag efter våra 2 dagar eller (min dag) beror på hur man ser det ????

Och nu till helg 2 
Maken fick först förfrågan om att jobba som observatör , men beslutade sig att han  skulle köra , och så var vi bjudna på övernattning så det kändes kul att packa och åka iväg tyvärr 2:a helgen utan yngsta sonen pga handbollen igen 

Var trevligt att nästan komma till dukat bord på fredagen, trevliga människor & god mat tårtan har ni ju sett till kaffet i tidigare inlägg








Sedan själva tävlingen var väl sådär ???????på lördagen men men skiter i att gnälla 
sedan lördag em & kvällen och natten gick skitsnabbt , så visst lite seg var man vid god morgon efter 4 timmars sömn
men men 

Trevlig fm innan vi for hemåt
jag måste väl säga att jag inte var så duktig på att vara publik, det var kallt så jag satte mig i bilen ha ha bilen gick ju sådär också men självklart tittade jag ju på maken varje gång han körde 

och jag som sagt hittade ju  saker att störa mig på i organisationen !!!!!!!
finns flera saker att berätta om denna helg också , men nöjer mig där 


Nu är det snart folkrace igen men då ska jag ju jobba tillsammans med maken , blir kul för det är en stund sedan vi hade samma titel (ok i Vimmerby hade vi det )men i annan klubb menar jag.

Att man kan längta efter något som ju faktiskt är orsaken till att jag ibland inte känner att jag är 1 bra mamma  till alla våra 3 härliga barn
men ibland är jag ju på rätt plats ha ha

sedan den 4:e helgen blir ju bara för maken , då jag jobbar & han ska vara observatör igen

Hoppas eran helg /helger var som önskat

//Ciao på er




6 kommentarer:

  1. Kul att höra att ni är lite lediga också och inte bara jobbar .
    Du brukar ju inte gnälla så det var nog något som störde dig under tävlingen trots du inte direkt skriver det så

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha kanske det, men nu gjorde vi ju inget åt det

      Radera
  2. Svar
    1. Tårtan smakade så bra & snygg o hög var den också

      Radera
  3. Var det svårt att få igenom tävlingen på söndagen med dina kollegor
    Låter toppen att ni alla är nöjda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej då inget svårt alls, utan menar bara lite kul att vi verkligen gjorde lite annorlunda ang genomförandet

      Radera