Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 24 oktober 2012

Öser ur mig ............ !!!! ???????

Redan  v 43 

Och jag längtar massor efter min familj !!!! jodå klart jag  har sett dom senast idag allihopa, men inte så många minuter 

Men längtar faktiskt ändå.

Längtar efter Tulia, svägerskan m familj  & stugan mm mm 

Är fjantigt glad över vissa saker omkring oss (fortfarande)och att glädjen finns 
Undrar om jag ska slänga mig i soffan en stund för det är väldigt grått ute 

Delade känslor att folkracen är slut då för min del dvs så skönt men så tom jag blev inom mig , nästan orolig över framtiden . 

  • Kommer jag jobba mera  
  • Vart isf
  • Vad ska maken göra om det inte går bra med ...................
  • Vad vill jag 

men men detta vill jag också ösa ur mig 

obs lyssnar inte alltid klart på hela intervjuer mm så tolka hur ni vill !!!!!

Detta med att olika företag som tar skolfoto & då erbjuder föräldrarna att "fixa till" fotona !!!!!!!!!herregud, det är ju charmiga kort med barnen med plåster & uppskrapade knä
även ojämn lugg.
Nepp mina barn ändrar dom inte på 
osmakligt tycker jag iaf.
För vart går gränsen 
Ni får självklart tycka vad ni vill om det ,förväntar mig inte massa svar/inlägg på detta.

Och även 

Vill bara tala om att jag stör mig lite på "offret" ang tunnelbanan 
För  på nyheterna visar dom honom (något debatt program ifrån  Jenny Strömstedt )
han säger att vi svenskar borde visa lite mera civilkurage .

 För han har irrat omkring på Stockholms gator ganska länge ???

Men är det vårt fel att han druckit för mycket denna kväll?? för ska vi gå in på det att visa kurage  inför andra och göra vad som krävs ?

ja då har vi fullt upp att hålla koll på folk på gatorna och varje fredag och lördag kväll , och även andra kvällar i veckan 

Självklart finns det inga ord att säga eller jo det finns massor om den person som hoppar ner och rånar honom och lämnar honom där .

Följde en sida på fejjan ifrån efterlyst ang straffet och  några tänkte precis som jag ...........
!!!!!!!!!!!!

kan tycka att om man skickas ut ur landet , så ska man inte kunna få komma tillbaka igen
jag hoppas iaf för/av  privata skäl att den person som skadade min Felix inte kommer tillbaka så varken Felix eller Freddy behöver  möta honom !!!!!!!!
iofs mest synd om honom isf 

Skillnad i lön 
Yngsta sonen var iväg och krattade äpple , hörde något om du får 100 kr ?
visst han åkte och jobbade lite och kom hem med 200:- i fickan , det försvann snabbt då han drog till pizzerian med kompis

på  Tv-n  www.tv4.se/kalla-fakta ska det tydligen handla om folket som jobbar för 3 :- /tim
för att vi ska ha lite att beställa ifrån katalogerna / eller handla i butiken 
Tyvärr så kommer vi ju säkert att handla dessa kläder ändå.

Och även 
Har 1 situation på jobbet som tär på mig , japp jag är behärskad och trevlig 
trots att jag verkligen skulle kunna explodera !!!!

Och jag som "brukade slappa" till löjliga program har missat mycket nästan halva iaf  av  fruarna i Hollywood kollade Gunilla förra året , vilken jäääävla mamma , och stackars dottern fick sjunga med halsont och magsjuka ????
jag har absolut inget musiköra men enl mig så var det väl ingen särskilt bra röst på flickan 
eller 

och sedan ensam mamma söker ??  !!
har jag knappt någon koll på trots att 1 tjej är ifrån "stan" dvs Vimmerby men tydligen har  sönerna  suttit klistrad för dom kunde redovisa mycket om handlingen 

Funderar mer & mer över makens ord ang mitt ev. byte av jobb 
kritiker ..............
men nja jag vet inte , för vem tittar / lyssnar på endast negativa responser 

Vet inte om ni läst hela inlägget  ? tyck vad ni vill , men detta var dessa dagars ösande ifrån mig





1 kommentar: