Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 13 december 2012

3:e ggn gillt & hur tänkte dom

jodå
jag funderade faktiskt på att gå på dotterns lucia för 3ggn på 2 dagar pga att få höra en utav tärnorna sjunga hon har så underbar röst så jag ryser bara jag tänker på det.

Hm har även undrat om hon är tankeläsare ??
Just därför att vid annat tillfälle  så sa dottern att kompis kunde sjunga , så vi frågade om hon inte kunde sjunga lite
och självklart gjorde hon det , tårarna kom ganska så snabbt utav 2 anledningar vilken röst & just då hon helt oförväntat började att sjunga 
Gabriellas sång 
Den berör mig så fruktansvärt mycket utav olika anledningar 





Igår då var föräldrarna till åk 6 inbjudna så man verkligen fick plats i kyrkan för att se våra egna barn i luciatåget  och deras genrep och då givetvis idag också när jag närvarade 1:a sittningen utav 2 så så sjöng hon och 2 andra tjejer någon låt som Amanda Jensen uppträtt med innan

Men nej jag satt inte kvar i 20 minuter för att se tåget för 3 ggn
Men man hör henne så klockrent även att det var / är många andra tärnor
Hon sjöng den på svenska och så jä.....aunderbart 
Maken & jag sa faktiskt att hon gärna fått sjunga flera egna sånger solo


Tillbaka till Hur tänkte dom 
Vi hade ju föranmält antal nära/anhöriga för våra barn för fika & filmvisning ifrån tidsresan dom gjorde i oktober efter kyrkan , Nellie hade ju 12 st på sin lista ok blev något mindre av olika anledningar 

Men herregud det var ju massor med anhöriga som  inte kunde sitta , knappt att alla barnen fick plats ens 

Jag fixar väl att ha 1 mugg i handen & pepparkakor i den andra men alla har ju inte samma motorik som jag 


Tyvärr blev bilderna under all kritik ifrån luciatåget så inga bilder släpps ut ha ha .

Jag kommer fira resten av denna luciadag på jobbet , eller resten och resten 
em&kvällen är det ju det handlar om 

Har ju tydligen tid att sitta vid datorn också ha ha

Har även agerat skoltaxi * 2 och rastat hunden , fått i mig kaffe , hängt upp tvätten , plockat ur diskmaskinen

så jag har allt gjort något under dagen

Trevlig Lucia på er


1 kommentar:

  1. Det är underbara sånger

    Skulle också kunna sitta i kyrkan och bara njuta om det är som din beskrivning

    Men du har ju hunnit mycket idag

    SvaraRadera