Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 18 december 2012

Förföljd av detta JÄVLA DATUM

JAPP 18 DECEMBER förföljer mig

ÄVEN   hur mycket jag skakar så finns detta datum kvar  i mitt huvud , förbannade jävla skit säger jag
Jag fattar väl att man inte kan hoppa över 1 dag så här innan jul 

Och det var ju nästan så tanken/ tankarna rullade då
2006 & 2008

Vi skulle JULhandla lite tillsammans jag , maken & älskade pappa 
vi skulle göra det då vi även hade tid för läkarbesök .
Pappa jobbade ju i Västervik då 2006

ska inte göra inlägget så långt o dystert 
som om det  skulle kunna funka 

Men 2006 så ställde pappa fråga ska ni med in till läkaren , då han passerat 60 så kunde man ju göra massa undersökningar som han klarade galant TIDIGARE UNDER HÖSTEN

typ sova hela natten utan att gå på toaletten eller typ fylla 1 mugg på kort tid med (urin)

Jaja vi kan väl följa med in till  läkaren
snabbt som faaan åkte rullgardinen ner 
på 4 utav 6 stick/prov så visade det förhöjda värden 

Så visst den där prostatacancern var där 
helt utan förvarning 

men den var i fas där man kunde ha många år och 1 gott liv ändå 


2 år gick och allt pendlade i värden o olika läkarbesök 

Det var något knas med andra delar i kroppen 
nej nej sa läkarna , värdet för prostatan är skitbra 
men att kroppen  & MEST RYGGEN gjorde ont och orken inte fanns 
lyssnade ingen på 


2008-12-18
Läkarbesök i Kalmar 

Hela ryggen och andra delar av kroppen var angripen 
Vi ska titta äver cytostatikabehandling och ev. stråla säger läkaren 

gjorde säkert min pappa tyst & ledsen då jag säger 

Han är inte i den konditionen just nu att ni kan starta med detta , det kommer han inte att överleva 

2008 handlade vi inget alls , förutom morfintabletter på nya receptet .Tror att Uffe körde hemifrån Kalmar 
Min mamma åkte med pappa hem ifrån dotterns julavslutning på skolan denna kväll.
Pappa sa då att kroppen var trött och han körde bilen genom slask med 1 hand då den andra var typ som gele .


Pappa lämnade sitt hem 27:e december tror jag  eller 26:e 2008  för att kroppen inte rörde sig , så han åkte till Västervik till akuten ambulansen fick hämta honom i sängen 

30/12 2008 operation för att skrapa 1 disk !!!!!!!!!!!!!!!! så smärtan skulle flyttas 
????????????????????????????????????????????????????????????????Han var lite piggare vissa dagar och gick vid enstaka tillfälle med sin rullator 

Pappa skulle börjat sin behandling 9 februari  2009
Han lämnade oss och livet här på jorden  
8 februari  2009


idag 2012
18/12

Har maken o hans jobb bokat in sig på företagshälsovården för undersökningar och ev. PSA prov
= värden i prostata
vet inte om han tog något prov ??
men fick iaf salva till sina torra ben
ha ha 


VET INTE OM MAN SKA SKRATTA ELLER 
GRÅTA 
eller se det positiva i att makens  chefer vill erbjuda läkarbesök till sina anställda 





1 kommentar:

  1. konstigt att det kunde bli samma datum
    Men maken är säkert helt 100 frisk

    SvaraRadera