Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 11 december 2012

Har nog glömt vad jag skulle köra FÖR uppdate

Jag är verkligen senil


Har tittat bakåt lite för att ev få ledtrådAR och då ser jag ju att jag ska fylla på i olika inlägg

Men men jag gör väl 1 försök att fylla i luckorna !!!!!

Har ju Varit  ju iväg med dottern + kompis & mamma/mormor plockade vi upp på vägen
julhandlade lite kan man nog kalla det 
Bjöd mamma på middag hemma efteråt .  Var ett bra tag sedan ju

Har fått många goda nyheter till oss inom släkten !!!!!!!
kusin nr 20(till barnen) eller 21 om det är tvillingar 
Bröllop kommer det att bli 
UNDER SOMMAREN 2013

Vår son dvs den jag kallar yngsta hittar på olika saker som testar oss föräldrar

Dottern varit hos mormor i 2 nätter och haft det bra

Vi skulle haft lite egen tid vi vuxna under folkracen 8/12 och den kvällen verkade det som 1 stund iaf ,Men DET  sprack kan man säga 
nej gnäller inte över det 

Då dottern inte var hemma och "yngsta sonen " hade kompis hos sig och ev skulle iväg  så kändes det som EGENTIDEN FANNS DÄR 
under tiden maken jobbade som "obsevatör " i jönköping
Det kommer absolut i annat inlägg vad jag kände under den dagen 
så blev vi uppringda av barnens kusin japp finns ju några att välja mellan 
sovplats önskades och klart vi ställde upp på det.

Dock blev DET JU  ingen större utekväll för honom (är inte alls förvånad )
utan det blev 1 lugn kväll med planka ifrån vår Kina restaurang ju sedan somnade han  ,  Vi andra hade då lagom ansträngande tv-program att slappa till
typ
så mycket bättre 

och någon annan halvromantisk film

Men under delar av filmen hade jag inte så mycket sällskap då maken sov i fåtöljen & kusinen sov på golvet

Varit lite hundvakt , så liten sudd så det kändes som vi skulle snubbla över den

Har hittat många julklappar utan större stress eller ansträngt oss för mycket 

Tydligen hade min syster varit hemma helgen då vi firade Barnens kusin Harry, det såg jag faktiskt av 1 slump
Vår mor frågade hur just den helgen såg ut och den var ju fylld av jobb, möte & kalas 
så mitt svar blev att den helgen inte var så bra för oss . Men den passade dom andra

Maken jobbar till 14 januari sedan går han + 6 st därifrån pga arbetsbrist

Vi har haft mycket sjukdom på jobbet så det är lite stökigt då vi inte får in vikarier utan det fattas folk

SONEN SPELAR SINA MATCHER I HANDBOLLEN OAVSETT VI KAN SE ELLER INTE

Jag blir tokig ibland på honom då han bara säger han behöver saker som kostar minst 1300:- typ jacka eller byxor 800-900:-
Har inte dom pengarna känns det som

Barnbarnet är hos sin pappa jämna veckor , verkar som hon är pigg och glad  iaf


Jag älskar verkligen snö men som sagt mina egna barn är inte inne på samma linje som jag att vara ute i den & då Tulia åkt iväg med sin pappa några dagar så kan jag inte ta med mig henne heller
Tanken fanns att ev gå på förskolan idag , men så blev det ju inte

Tog en morgon promenad med dottern mot skolan , sedan lite skottande av snön  har packat min väska inför jobb & sovande jour


Är fortfarande inte säker på hur 2013 kommer se ut med folkracen och jobb
Har iofs redan 1 tävling inbokad på hemmaplan
jodå lite kul även om det enl mig inte kan kallas folkrace ??? !!!! 
men poppis hos många förare är det.

Kanske eller kanske inte rullar det på som tidigare år , förutom att 2 av barnen kommer att köra så där är det skillnad 
Hoppas iaf att ha trevliga stunder med kollegorna 
tur jag har dom och att vi tillhör den klubb vi gör 

Känns inte som så mycket uppdate !!!!!!!!!!!!!!
Men familje plikten kallar på mig & hunden 
så jag säger att det får räcka för just nu och har jag missat något som någon väntar på så skriv 1 rad 

Men CIAO PÅ ER 




2 kommentarer:

  1. Härligt att höra att det typ är som vanligt hemma hos er

    Låter som dina kollegor behöver peppa dig inför 2013. Men så synd att det inte blev så mycket egen tid för er

    SvaraRadera
  2. Jag är nöjd med denna informationen
    Härligt att höra ni försökte ha en lugn kväll

    SvaraRadera