Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 5 april 2011

Så skönt det var

Ni som har kollat bloggen lite vet ju att att det är lite aktiviteter som barnen är iväg på i veckorna , handboll, fotboll ,gymnastik, Taekwondo.

Felix var ju lite halvtrött på fotbollen ,då han tyckte den störde deras handboll och 1 ev. cup dom kunde åkt på om det nu inte varit för fotbollen.Dom barnen dom barnen  men det var så skönt att höra honom igår innan träningen & han cyklade dit glad o pigg.Sedan på kvällen så började vi prata om bio som kommer upp här hemma snart & vilken dag som passade så säger han att han måste ju gå på söndagen annars missar han ju fotbollen  det kändes så skönt att höra honom i dessa ord.

Sedan har han vid annat tillfälle faktiskt fått välja mellan 1 match "inte i serie utan lite träning" och att
 följa med oss på FOLKRACE  och han valde följa med oss och det är tillsagt till tränarna så dom inte räknar med honom.

Ibland blir jag lite full i skratt åt andra barns föräldrar när vi pratar om olika saker som kan krocka då med  fotbollen dom säger lite halv tyst att det är väl klart att dom andra intressena barnen har får flytta sig om det nu skulle krocka  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SKULLE INTE TRO DET  folkrace är iofs ett intresse men i vår familj så är det 1 sätt att leva sin vardag i veckorna & helger , ledig tid med familjen.

Nu är det ju så att tränarna vet precis hur  vi tänker runt detta & accepterar våra (vuxna val) som ibland ju ger fördel åt fotbollen också.
Men när vi säger till att ej F ska vara med så har vi skäl till det för det ska passa resten av familjen.Snart får F själv stå för sina val han kommer att göra , men visst kommer vi göra allt för att han ska må bra utav dom valen .
Tänk vad tid jag lägger på detta pussel för att få det att gå ihop .

// Kram

2 kommentarer:

  1. Det är väl bra att låta barnen ta egna beslut ,när dom förstår valen dom gör. Tycker det är bra att det är ni vuxna som väljer lite också. Man har lite eget liv utöver barnens aktiviteter

    SvaraRadera
  2. Ni är väl iväg på tävlingar så det räcker för honom att se vid tillfällen som inte krockar , så han kan ställa upp för sitt lag. Ni beslutar er nog helt rätt mot barnens aktiviteter

    SvaraRadera