Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

fredag 14 september 2012

11 NYA SOM MAMMA

Hittade denna i utkastet från 2012-05-31

så jag försöker väl att svara 

även om den säkert passar bättre till någon som har yngre barn 



1. Hur gammal var du första gången du blev mamma? Var det planerat och blev det som du trodde och hade föreställt dig?
Jag var 26 år och denna graviditet var inte planerad utav oss .Det var absolut lättare att vara gravid än jag trodde ,hade inte mens försvunnit & magen vuxit så märktes det knappt ha ha .Hade några rundor med pc för urininfektion....annars underbart .  

2. Hur många barn vill du ha tror du, om du fick välja själv? Motivera gärna.
Då barn nr 2 kom 2000 så ville jag nog ha 1 till , då våra vänner precis börjat så skulle vi vara klara ???Den känslan fanns länge lääänge

3. Nämn ett roligt minne som du sedan du blev mamma. Gärna något när barnen är inblandade alltså.Hm - pass på den så länge

4. Bor du som du vill bo? Om inte, förklara gärna hur du vill bo – ska barnen ha varsitt rum, ska det vara stort och öppet, landet eller stan?Vill absolut inte bo på landet , visst ibland önskar jag huset var större 

5. Hur ser ditt liv ut om 10 år, tror du?
Mycket lugnare !!!!!! ha ha . Då sitter vi nog här jag & maken och undrar när alla kommer hem till oss

6. Vad gör du helst med barnen en riktigt kall vinterdag? Pälsar du på ungarna och går ut, eller hittar du på något inomhus istället?
Det varierar faktiskt, när barnen var små var vi mycket ute , sedan gör ju intressena att lediga dagar går åt 

7. Vad är mammalyx för dig?
Ha ha bra fråga , återkommer på den i annat inlägg

8. Vilken tid brukar dina morgnar starta? Hade du velat sova längre än så?
Mellan kl 
Beror ju på jobb eller enbart skola för barnen.Enbart skola så kl 06:30 ringer min klocka ,då barnen var små så var det morgon ca halv 8-8 eller senare 

9. Vad är det allra bästa med att vara mamma tycker du?
Att ha vuxit som person, och lärt mig prioritera ?
Att höra deras ord (ibland) hitta teckningar (när de var små/mindre). 
Återkommer även här med mera svar vid tillfälle 

10. Det allra jobbigaste du upplevt sen du blev mamma, vad är det? Det kan vara tvätten, det eviga ständadet, vakna nätter, skolåldern för barnen, tykänslighet, separationsångest… ja, vad som helst.
Hade inte många vakna nätter med någon av dom faktiskt, hade tvättmaskin i lgh , sedan när jobbet började var det självklart att inte räcka till , så är det ju fortfarande men det beror på mitt kontrollbehov . Kan inte riktigt säga något utav alternativen, eller annat 
Just nu känns det som tonåringar är totalt ****Blä ¤****** så saknar när de var små  

11. Om du får spendera en heldag precis som du vill, utan att tänka på varken pengar eller tid – enda kravet är att du spenderar dagen med familjen. Vad gör ni då?
Ibland bara är hemma , men annars umgås vi ju med svägerskan så ofta vi kan och tillfälle ges i stugorna för där är det lugn & ro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar