Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 13 september 2012

13 år mm

Man brukar ju säga att ibland springer tiden iväg.
Vi flyttade till vårt hus 1999-08-13
Då vi bott här 1 månad och höll på att skola in Felix hos dagmamman dvs 1999-09-13
Så vaknade jag av sådana magsmärtor ringde hem Maken från jobbet (tror han jobbade Järnforsen)
Han kom hem & vi åkte in till Vimmerby med Felix till mormor
Ner till akuten och vidare mot Västervik för undersökning.
Vi visste eller hoppades ju på orsaken till smärtorna .
Jag blev kvar över natten för prover och annat , fanns sådant jag  JU även sa nej till då dom inte kunde garantera  att det inte var skadligt.
När jag varit hemma några dagar så blev det nya blodprover
Som visade precis
DET VI ÖNSKADE
Värdet hade ökat
Vi skulle bli föräldrar till vårt 2:a barn
Magsmärtorna kände vi igen (1997)då vi plötsligt blev överumplade med att vara gravida
Gud vad tiden går.
Och detta med att vi bott i huset 1 månad innan positivt gravtest
Kan vi ibland  skratta åt
För när vi då flyttade ihop april 1997  hade vi börjat vänja oss vid samma adress.
Så den morgonen i Maj MÅNAD  precis innan makens (då sambo)  födelsedag
Dvs 1 månad som sambo
Åkte vi in akut och dom frågade 100 frågor bla är du gravid (pinsamt då mamma var med )
Nej absolut inte sa vi för just då fanns inga planer på det.
Tror jag var inlagd 2 dagar och dom hittade 1 cysta
Fick något pc mot urininfektion.
Men kände mig annorlunda
Så när jag då inväntade "röda dagar" och inget hände så tänkte jag bara att det är cystan som spökade
Snacka om chock
när ljuset gick upp för mig och apoteket fick besök
Och så fint blå streck visades
Japp så är det. Och  här är vi då med 2 älskade barn med våra gener
Och 1 med makens gener + 1 barnbarn.
Så mycket kärlek  ha ha
Jodå vi har satt hjärtat i halsgropen ytterligare 1 ggn
Men som tur var falskt alarm.
Sköterskan tittade bara på oss då vi bad dom göra gravtest och hoppades att de skulle komma tillbaka med 1 negativt svar.
Men självklart hade vi ju löst det ändå
Och ärligt så tror jag inte maken vågar att testa att flytta ytterligare flera ggr med mig.
//Ciao

1 kommentar:

  1. Ja tiden går och inte blir man äldre för det "eller"

    SvaraRadera