Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 27 september 2012

Kändes ju lite konstigt & annat också

Vill inte tjata , men återigen måste jag ju få skriva om känslan att komma till jobbet då vi förra veckan förlorade 1 arbetskollega.
Lite tryckt känsla  redan då i tisdags när jag kom.

Sedan igår hade vi ju personalmöte , vi var inte "så många" pga semester , sjukdom, den som varit vaken natt hade ju åkt hem  och att 2 st ju jobbade .

Men så hemskt det var , Chefen sa att vi börjar med 1 tyst minut och tänker på personen
som tur var så  hittade jag 1 punkt att STIRRA PÅ

Jag hade redan på tisdagen sett vår annons som skulle in i tidningen men den skickades runt så alla såg den.
Det var lugnt en stund, MEN DÅ DET JU VAR personalmöte så hade vi ju annat att prata om
bla bla bla 

Självklart sätter ju detta igång funderingar på oss alla
 42 år och redan lämnat vårt jordeliv , varför varför 
Stackars barn , föräldrar , syskon

Vilka vill åka på begravning absolut inte jag !!!!!!!aldrig 

Hemma pratade vi lite och Nellie hörde mig säga jag inte skulle gå , tyckte jag var väldigt elak  mot personen, så hon frågade om det varit någon annan hade jag gått då ??

Herregud vilken FRÅGA MEN  mitt svar blev då ja kanske 

JA JAG HADE kanske  UTSATT MIG FÖR DEN SMÄRTAN

NEJ DET GÅR INTE I ORD BESKRIVA för någon som är 12 år hur man tänker eller menar .
om jag kommer ändra mig ?? nej tror inte det

Under samma möte igår pratade vi om personalvård och presenter till de som fyllt/fyller 50.

  • Julbord mm mm , personalfest 
  • schema efter Januari 2013 
  • Framtiden i kommunen 
Just nu har jag inte skrivit upp mig på något utav det !!!!!!!!

Över till annat
På något sätt har jag slappat av , tycker jag inte tar hand om mig (ha ha när gjorde jag det senast ) äter alldeles för mycket godis & tjafs men gott är det ,hunden får bara kortare promenader , känner mig lite trist i familjelivet, det krockar tyvärr
Jaja så är väl livet ibland
men men 
Jag 
  • Vill  köra våra 2 tävlingar i klubben
  • Åka till Skillingaryd & Till Kalmar 
  • Fira Tulia på hennes 1-årsdag
  • Längtar efter Höstlovet
  • Bara vara Fru& mamma, massa bonus 
Vill att vissa saker flyter på i bästa sättet för alla 

Idag bjuder dagen på folkrace, gudsonen, Zumba & säkert något mera.

Nu ser hunden så där tråkigt inställsam ut så det får bli en runda med honom 

//Ciao


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar