Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 24 september 2012

Resumè för veckan & helgen

Jo jag vet att jag bloggat i veckan som i kalendern var v 38

Barnen hade ju studiedag på måndagen jag ingen jobb tid i kalendern , så självklart så passade dom på att vara  över natt med kompisar. Så när maken åkt till jobbet så var jag ensam kvar hemma , låg självklart kvar i sängen en stund .

Var en lugn måndag har jag för mig iaf. Träffade ju stora sonen som sa vi skulle hämta lilla godingen  och det passade ju mig perfekt 

Tisdagen ville jag ju vara social ha ha så då blev det öppna förskolan , dit kom ju även syssling Sixten (Tulia)och mamma Emelie  så kul att se barnen leka & lyssna på ramsor och sång

så här skrev jag på fejjan 
*Alla iväg till jobb/skola
*Besök på öppna förskolan
*Handlat * lagat middag
* Dottern iväg på fiollektion
* sonen samling inför match 

Check check mfl

Nu packa vagnen in i bilen & iväg för att HEJA PÅ 

HFK /SK lojal p-98
Tur man är van vid full fart.

Även detta fanns där 
Jag säger fortfarande jag är från "stan "
Men vid derby i sonens fotboll

DÅ ÄR jag ABSOLUT 
HULTSFREDBO.

Vinst för HFK/SK LOJAL.

Blev Tulia och jag som hejjade på och så himla kul var det att se grabbarna vinna .
med 3-2.

Onsdagen var det jag som skulle upp först av alla , ok tog 30 minuter ledigt så började 07:00 var en bra dag med kollega och utflykt  
Tyvärr fanns ju lite oro då det inte stämde med arbetskollega och tider, känslan fanns hela kvällen.

Maken skulle ju vara med barnbarnet en stund ha ha det löste han ju med att sätta andra i jobb , gjorde absolut inget att leka med syssling var ju kul.

Torsdag ville jag ha lite socialt igen  så då styrde bilen mot Vena och deras Öppna förskola, dit måste vi åka igen .
På vägen hem blev det inget kul magsjukan slog till som en orkan blä blä blä

hm och då chefens samtal att arbetskollegan inte fanns i livet .
Magen ordnade till sig framåt kvällen.

fredag
Vaknade utan smak i munnen . Vet att jag skrivit om fredagen innan. Men just det /den  där lilla saken som inte skulle ta någon större /längre tid höll väl maken igång till efter midnatt.
Men jag och dottern , älsta sonen myste hemma vid tv och Morbergs vin fanns i glaset för mig 
så dryg tetra  (3 l)
 vet inte precis när vi gick till sängs eller vad klockan var  men somnade skönt 

Lördag
Klockan var ju tvungen att ställas på lördagen då Felix hade match i Kalmar , ok även kolla vädret för ev. folkracen  maken körde mot samlingen och jag fixade lite .
Vi hoppade över folkracen , utan passade på att göra annat . Blev ju då serie premiär och tittade på A-laget i handbollen och även B-laget som jag på fejjan beskrev som "juniorlaget ???" sorry

Men 3 vinster blev det i de 3 matcherna som fanns runt oss. I kalmar hade väl spelarna (inte våra ) tagit fram den värsta / sämsta sidan på sitt spel och medvetet gått in för att skada våra  och tyvärr lyckades dom ju med det .
Men våra härliga grabbar vann med 2-0



kvällen bjöd på Speedway och god mat och sällskap en stund av barnens kusin , Får väl säga grattis till sonen till att tippat rätt vinnare eller om det var maken ?????

Söndag
Frukost i lugn & ro sedan ner mot makens jobb för att kolla in jobbet från fredagens natt så himla fint lite trist ändå att deras luckor blev klara innan våra !!!!!!
Nej är inte bitter 

Åkte en sväng för att kolla renoveringen i Basebo  går långsamt framåt . Sedan dax igen att fixa o trixa ihop dagen då sonen även denna dag skulle iväg till Kalmar för fotboll,men denna dag som publik. 

Vi skulle även denna dag ha barnbarnet en sväng innan mamma skulle komma med bussen för hämtning. Så himla skönt för älsta sonen att fått jobba några dagar .
Var en nöjd och glad /mätt tjej som lämnades nere vid stationen , kollade med sms om resan gått bra hemåt och det hade den

Vi som lämnade dottern vid renoveringen åkte tillbaka dit , då kunde vi ju mysa lite med gudsonen också ha ha 
Vi ska väl försöka att hjälpa dom lite snart med det vi kan gällande huset / barnen.

Då det plötsligt föll på makens roll för middagen så åkte han / dottern för shopping och jag åkte och plockade undan lite som blev kvar från förmiddagen då vi ville få ordning på luckorna och städa på makens jobb.

Jag slutar nog aldrig förvånas över makens mat.

Blev en lugn söndag hemma också då inte alla barnen + kompisar var hemma hos oss.
Vi hoppade över Beck filmen då vi ju sett den tidigare , men satt vid x-factor för att se denna unga 14 -åring fylla lungorna med otrolig röst (namn ??????? men asiat var han iaf)
och vilken gosig lillebror han verkade ha .

Är medveten om att vårat liv inte är särskilt annorlunda , men då bloggen handlar om mina dagar i livet så finns möjligheten att dessa resumer kommer tillbaka 

//Ciao

2 kommentarer:

  1. Det är trist när lagen inte spelar för att få bollen utan att sabba och göra fula saker. Vet att när dottern spelade så tog tränaren ut 2 flickor då dom spelade fult, flera ledare bör göra der

    SvaraRadera
  2. Förstår inte hur du har ork till allt, men jag skulle också vilja ha dig i min närhet så underbar avlastning .
    Klart du kan köra sammanfattning i bloggen och bjuda på erat liv. Det är så himla många som låser sina bloggar nu och förlorar läsare.
    För alla läsare vill inte uppge sin mail om dom nu har ??

    Vilken speedway det var , åker ni ofta till målilla för att titta .
    Hoppas på ny läsning snart

    SvaraRadera