Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 25 september 2012

Årets pengar

Jahop ingen har väl missat att det just nu är i hetluften Ang barnens fritidsaktiviteter och kostnader .
Som någon sa i intervju så är det ju även skor   benskydd mm mm
Och sedan  är det inte samma skor att träna handboll i som fotboll.

Nellie brukar fråga om dom kostar mycket  ???
Man får ju variera svaret lite. Så jag svarade sist att jag kan heller betala för den aktiviteten än kanske den.
Men det handlar ju även om andra saker än idrott

Hennes fiol kostar 1800 /år men nu vill hon ju gärna spela det

Och då dessa skolfoton är ingen billig historia heller.Och det är viktigt att se bra ut på dessa foton.

Hur många av oss föräldrar har inte stressat inför skolstarten, skolavslutningar för att hitta "passande kläder /skor "och fotodagen ska det också anpassas

Även om jag tycker bilderna blev fina

Men  så kommer det foton ifrån olika cuper där barnen deltar,så listan gällande idrottsaktiviteter blir lång

Trots att Felix kommer sluta (tror jag) med fotbollen inom några veckor så kommer inte vi vara miljonärer ändå.
Jag håller väl med om att barnen faktiskt inte behöver ha alla aktiviteter heller men vi som föräldrar ansvarar ju för barnens välbefinnande och även umgås med kompisar .
Jag menar 
Att ibland är ju idrotten det stället barnen har viss del utav sina vänner .

Jaja nyheterna kommer inte släppa detta och jag önskar väl också det inte gjorde så stora hål plånboken ha ha. Har inte beslutat hur många av dessa skolfoton vi kommer behålla .
 Men fina barn har jag iaf & dessa bilder fick jag gratis på mms

1 kommentar:

  1. Fina bilder
    Tycker absolut att kostnaderna för aktiviteter är för dyra då vi vill ge alla barnen samma möjligheer

    SvaraRadera