Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 6 september 2012

Blandat & massa bla bla

Vart ska jag börja ? Eller med vad ?

Nej jag har inget så akut jag måste slänga ur mig .
Vad som snurrat igenom mitt / vårt liv ??

Förra fredagen hämtade vi Älsta sonen & barnbarnet , för att sedan åka och hämta yngre sonen och iväg på kalas hos barnens kusin och 2-års kalas , massa pärlor fick hon så hoppas väl ev. få se något nytt halsband/armband.
Även målarbok & låda med pennor/kritor .

Svägerskan bjöd på god mat (drycken hade jag ju med mig själv)
En tårta som verkligen gav sockerkick .
Mycket prat & skratt hann vi självklart med också innan vi åkte hemåt .Natten blev inte så lång då dottern var hemma och "grabbarna " skulle iväg på folkrace på lördagen.Jag skulle jobba 
Dottern på audition till någon pjäs.

Det blev nog en bra dag för alla även mig trots att jag ju jobbade 
 barnbarnet åkte till sin farmor över natten lördag-söndag.

Söndagen var det jobb, jobb, jobb jobb & möte
Mycket garagetid och fix med dessa folkracebilar
Hämtade barnbarnet .

I måndags så blev det premiär på öppna förskolan så himla kul att se lilla godingen kolla in allt & alla .
fotona blev halvbra men ev så kommer dom väl ut .Maken som jobbat hela natten fick sova lite på dagen sedan ganska lugnt
Sonen iväg på handbollsträning

Tisdagen gick snabbt 

Blev 1 sväng till Västervik , tänkte ev hitta 1 tröja till dottern men nja hittade inte riktigt vad jag sökte eller iofs visste jag nog inte vad jag letade efter.
Jobb & sova jour för mig igen blääää så trist 

Igår onsdag var det ju då jobb efter jouren , personalmöte & lunch iofs väldigt trevligt vi var 4 ifrån jobbet (men jag var trött) sedan lite lugnt 30 minuter innan nytt möte
så jag lämnade huset tisdag 14:00 och var hemma igen 16:30 onsdag hemma 5 minuter så hunden fick kissa innan sista mötet

Maken lagade god mat igår och vi satte oss för att kolla in speedwayen , tog mig 1 glas vin. och bara njöt av grabbarna & lugnet dottern på lite vift
Yngsta sonen iväg på handbollsträning hade ju även fotboll men är inte så himla enkelt att klona sig ha ha 
Torsdag 
dvs idag också morgon jobb"vem f****n " har önskat 2 i rad ?????????????
sonen sovmorgon , så dottern fick väckas själv innan jag åkte .Inga problem men förstår att hon gärna vill ha sällskap
jobb & lite planering innan mitt pass var slut.

Fick 1 lite kul sms !!  ??

Hemma igen så röja lite , blir lite halvdant när barnen är hemma själva  jodå dom försöker men jag 
rastade hunden , tvätt & disk fixades
och självklart så puttrade kaffet ganska så snabbt.

Just nu försöker vi hitta på något som skulle passa dottern som aktivitet , då hon inte just nu vill träna fotboll eller gå på gymnastiken
Ska väl försöka kolla gymnastiken igen nästa vecka

Ni som läst här innan vet ju att jag är krävande på aktiviteter ???
har man börjat så kör man terminen ut & tränar man inte så kan jag avvboka matchen ???eller så kan man på mildare sätt säga att jag tycker det är bra att dom har aktivitet och lär sig samspelet med andra & vänta på sin tur ???

Tanken finns att vi ska testa zumba ikväll  ??????? men har inte kommit dit än, jag är ju ganska så lat & INTE VAN ATT JAG HAR EGEN TID
nu ska ju ev. dottern med just därför jag vill hon rör på sig.

Tror att jag kommer skratta lite åt mig själv ????och vet att hon kommer skratta åt mig
Bjuder jag henne på

Annars så rullar det väl på typ som innan för mig  , ska önska schema över jul & nyår snart känns ju så där ???? ska fylla i sonens handbolls matcher , planera in vilken licenskurs yngsta sonen ska på ???
på något sätt så passar ingen av datumen som ligger ute nu.

Grabbarna är som sagt mycket i garaget med nybygget & renovering av annan folkrace bil. Och vi ska ju planera höstlovet 

Barnens kusin (1 av 16 st) ha ha  har köpt nytt hus , så det blir spännande att se utveckling på det .

Såg på fejjan att Leif ÅKTE ur Robinsson, vet att jag i tidigare inlägg önskade det, även att jag inte har någon favvo har inte sett något avsnitt denna veckan (36) så får jag väl säga coolt eller gutt mos ????
Kollar in på anmalan online för att se hur attraktiva våra olika tävlingar är .

Då tävlingen denna helg vi skulle jobbat på blev inställd och jag är helt ledig nu till måndag  så  jobbar maken på sitt jobb medans jag hoppas på trevlig och lugn familje tid ???? med så många utav oss som möjligt, MEN MAN VET JU ALDRIG  DÅ
dottern hänger ju gärna på fritidsgården och för båda de yngre så är det mycket kompisar just nu OCH GÖRA ????????

Lite andra saker snurrar ju iofs men det kommer lösa sig för alla inblandade

Nu ska jag faktiskt sätta mig ute i solen och njuta av lite kaffe innan tvätten väntar på att jag ska hänga ut den


//B



1 kommentar: