Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 13 september 2012

Mera blandat

Jag lovar att det snart kommer ett roligt inlägg eller flera  , eller kanske något ni sätter i halsen för (skojar lite )
Mitt liv rullar på , inget märkvärdigt alls , utan vardagen är här med allt vad det innebär.

Liten Resume`kan jag iaf bjuda på även om ni ev.läst lite innan om jag nu minns dagarna 100 %

Torsdag 6 sep
Hade ju lovat dottern att vi kanske skulle  testa zumba trots att hon  talat om att jag skulle göra bort mig vara stel som 1 pinne ha ha men men  vi åkte mot passet & visst var jag stel och hon skrattade åt mig flera ggr , själv var hon ju  jätteduktig .


Fredag 7 sep
ingen träningsvärk !!!!!!!!
Just nu kommer jag inte ihåg om dottern fick skjuts till skolan ha ha  men vet att jag blev uppringd/tillfrågad  om jag kunde jobba eller ville jobba på kvällen. Men ville jag ju absolut  inte göra.

Åkte och hämtade Barnbarnet hann ju då in på Dollar store ,och  lämnade även över "kusinens vigselring"
Var även 1 sväng på Ica maxi. Maken jobbade då vi var åter hemma .Dottern skulle ju självklart vara med kompis & fritidsgården och ev.sova över natt.Men hon kom hem glad och nöjd

1 utav sönerna skulle iväg över natt med konfirmationskompisarna .Maken hade nog jobbat för mycket för vid frågan ang middag blev svaret Tacos  .Begav mig till willys för inköp tillsammans med många andra då fredagar ska alla handla massor med saker
Hatar verkligen att handla efter 15-16 fredagara

Lilla godingen fick 1 nalle & gosfilt  jag hittade tidigare i veckan och den gillade hon .
Jag körde sonen mot övernattningen , trevlig kväll hemma var inte fullt hus !!!

Lördag 8 sep
Skulle ju varit Folkrace så lite deppigt var det ju att inte få jobba 
Men
Har för mig att maken åkte mot jobbet runt 06:00 ?
Vi andra hade en bra dag , sedan gick vi mot centrum tillsammans när maken kommit hem , Vi hittade lite kläder & annat .Spelade på hästarna/speedwayen  .
Maken & älsta sonen blev inköpare för lördagens middag + efterrätt, jag åkte  mot konfirmationsgänget och hämtade hem.
Kvällen bjöd på Speedway tyvärr inga pengar där och är osäker om hästarna sprang som vi ville.

Söndag
Tanken var att vi skulle iväg på tipspromenad, blev tyvärr inte så denna söndag.
Uppdelningen över dagen blev att vi tjejer åkte till Vimmerby för att då hälsa på mamma/mormor och hon blev så glad över att få träffa lilla T , vi hade en bra dag även denna .
Tjejerna badade i badkaret .mamma bjöd på lunch och annat gott.
Hemma igen så hälsade vi på i garaget för att kolla läget hos grabbarna .

Blev en bra avslutning på helgen, trots att dottern började visa tecken på förkylning

Måndag
Barnen iväg till skolan , jag funderade över fm och annat . Jag tog med mig T  till öppna förskolan så himla underbart att se alla barnen dela leksaker härma varandra , deras ansikten när fröknarna sjunger.

Fick ju tyvärr lämna innan det var slut för att hämta hem dottern ifrån skolan som ju då blivit mera förkyld.
Tyvärr på mitt schema stod det ju arbetstid så jag fick ju lämna dottern hemma en stund.
Sonen skulle sova hos kompis efter träning  kändes snabbt så skönt att slippa höra klockan tisdag , jodå maken väcker jag fortfarande men menar att det isf bara är att somna om .
Hade en bra dag på jobbet och snabbt gick det .

Tisdag
somnade om en stund då maken åkt , men hade lite att ringa om så fm gick snabbt, dottern snorig & hostig.
Fick ju lämna åb till fiolen jäkla skit också hon som var så glad över att den börjat.
Tror inte tisdagen bjöd på något särskilt
????????
Grabbarna åkte på Speedway dottern hade självklart lösning på hur hon skulle klä sig för att få följa med men icke , vi hade iaf tur (enl mig ) då matchen  sändes på tv så lite zappande blev det
Onsdag
Lite sovmorgon, sonen hade tid hos sjukgymnasten så där var vi halv 9 , levererade matlåda till maken  .
Körde upp sonen mot skolan sedan hem igen  för mera kaffe , invänta dottern och frukost.
Slappade tillsammans med henne vid Änglagård många skratt blev det mest ifrån mig en lugn dag .
Men  denna vecka är det visst varannan dags jobb enl schema  så jag fick ju lämna henne en stund även då.

Lite seg kväll faktiskt längtade hem till familjen trampade snabbt hemåt blev hur besviken som helst när huset var tomt på människor hunden var hemma men ville inte visa sig då han lyckats få upp & ut lite sopor
!!!!!**arg** blä & fy 
maken & dottern var ju på husesyn men dök upp efter en stund .
Sonen skulle ju sova över natten även denna ??? men plötsligt kom han och kompis hem självklart helt ok .

Hm nu kommer jag inte ihåg mera ha ha 
undrar om ni läste hela inlägget eller ?????

Men snart helg igen & dvs jobb, fotboll 

//Ciao


1 kommentar:

  1. Roligt att se att ni haft bra dagar även jobb och massa annat . Blir lite inspirerad utav dig att börja blogga , men tror inte jag kan fylla så många rader
    Hoppas ni andra klarar er utan förkylningar

    SvaraRadera