Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 14 januari 2013

Då är cirkusen igång / hjulet snurrar

Men är hamstern med ?????

Vi skulle kunna säga /skriva tivolit i rubriken också !!

Jag är hamstern eller någon annan ????????

Ni kan vara lugna  snart har jag fått i mig lite kaffe 

Men idag snurrar det massor i mitt huvud 

DVS

  • Jobb (makens)
  • Skola 
  • Mitt jobb
  • Tandläkaren 
  • Min mage 
  • ????
  • Folkrace 
  • Andras ord / egna tolkningar 
  • Saknaden 
Trodde att tankarna skulle skingras lite under min promenad 
För då maken glömde något hemma på morgonen så tog jag en längre promenad  utan hunden 
Var ju även sällskap åt dottern , men tog en sväng lite längre då hon var framme vid sin skola.

Så jag tog extra steg 
 med snön fallande mot ansiktet, så underbart är det 

Jag ger väl 1 liten vink om min orkan i huvudet just nu 

* Maken jobbar idag & imorgon på "gamla jobbet", sedan är han lite uppbokad på annat innan DET  nya tar TAG I HONOM NÄSTA MÅNDAGSjälvklart  så funderar man på hur det ska bli , blir det massa äventyr för honom då till andra länder eller andra ställen i här i Sverige ??
MÅSTE PÅMINNA HONOM ATT KOLLA TIDER FÖR NYTT PASS

lite "typiskt att det blev precis nu när yngsta sonen ska börja sin tid med folkrace ??

JaJa maken kan absolut inte sitta arbetslös utan bör inte missa chansen som detta nya kan ge i utmaningar och upplevelse  skulle han sedan märka att tyvärr detta var inget för honom /oss
så får han väl titta på annat 
Dom är ju faktiskt uppsagda så han byter ju inte bara för det är kul

* Vet inte om jag vill börja läsa nu DÅ nästa vecka ??

*Mitt jobb,det som jag ju faktiskt tycker är intressant och omväxlande men även ibland är otroligt tufft , då vi inte får någon extra tid för att göra saker eller typ när nya regler kommer ifrån kommunen / regeringen andra statliga anhalter 
så ska man hinna skriva ny papper till pärmar så den ser ut som reglwerna säger 
bla bla bla 
även blä tycker jag ibland 
Men något positivt är ju bla att mina kollegor aldrig säger något om att jag bryter mot "Reglerna " runt semestern 
eller så kan vi ju säga Semesterracet och arbetet innan /efter 
då jag ju vartannat år har 2 veckorpå fel period, men jobbar ju då dom 2 veckorna våra brukare/boende är hemma ifrån sin dagliga verksamhet
annars har jag ju sagt till min chef att jag ständigt vill ha tidig semester ??  !!
mina kollegor gör ju också att vissa dagar är  fyllda med skratt 

kan väl hoppa till FOLKRACEN DÅ 

Hade LITE möte igår då vi skulle prata tävlingar 2013, OCH makens tanke sprack snabbt att DÅ EV. hålla låg profil eller bara jobba i tävlingsledningen INNAN  ,under, EFTER Semesterracet !!! ???
så iaf 1 dag i höst blev det beslutat IGÅR 

Detta ämne snurrar varken mer eller mindre FÖR MIG  idag
är JU redan SÅ  medveten om att denna sport  gör att jag planerar mitt arbete efter den 

Hoppas ju även att jag kommer bli tillfrågad om att hjälpa andra klubbar 2013

*Tandläkaren 
Själv går jag ju endast dit vid AKUTA AKUTA TILLFÄLLEN
MEN idag hade dottern tid "äntligen " har skjutit på denna tiden flera ggr av olika skäl
igår började hon vicka på den tanden hon trodde det var dom skulle laga 
den har varit lös lääänge läänge & då den var så ful skulle den lagas då dottern inte vill dra ut.

Innan god natt så höll hon den i handen !!!!
tyvärr var det ju inte den på schemat idag (jag kom på det när vi gick mot besöket)
men men hon köpte lagningen av det lilla lilla hålet på en stor tand lååångt bak i munnen 
Tandläkaren var väldigt försenad in till oss&då stressad  och hade ingen förståelse över att dottern inte gapade som 1 krokodil 
jaja hoppas det inte är hon (tandläkaren )nästa besök då nya plåtar ska tas !!!!!!!

*Magen 
Hade vi inte vetat bättre så skulle jag snart få erkänna att jag är gravid !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!för dom som känner oss väldigt väl o har bra minne kommer kanske ihåg ??om vi nu åkt mot sjukhuset eller då nämnt det förnågon
jag är inte gravid

men smärtan som kom precis innan god natt & som höll i sig till ca 03:00 -04:00
var fruktansvärd , maken märkte absolut att något inte var bra utan utan säger bara väck mig om vi måste åka 


*???
Lite annat ha ha  ??????

*Andras ord /tankar 
Livet är inte alltid så enkelt för alla , man har skygg-lapparna på
 även så finns  många som  tror det vitt eller svart 
idag tänker jag inte hänga ut någon särskild 
utan bara säga att sista veckorna har jag funderat mycket på ord som sägs / skrivs 

*Saknaden 
Det finns så mycket jag skulle kunna skriva under denna ...............

pappa, ledig med barnen/barnbarn, hnina vara en bra vän
egna tiden ????

jaja 

så just nu ljuger jag enl text högst upp i bloggen 
idag ÄLSKAR JAG INTE MITT LIV IAF INTE VARJE MINUT




3 kommentarer:

  1. oj oj vad många tankar på en gång. Kan inte tillägga så mkt mer här en att ge dig en Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen mycket att fundera på och mycket att ta tag i antar jag...jag kan inte heller säga så mycket mer än att ni helt säkert löser allt tillsammans, skickar iaf en varm kram! Och du, var rädd om dig och magen...och, ibland kan jag bli avis på såna som ser allt i svart eller vitt...tror dom slipper undan mycket.
    /Madde (försöker lära mig hur jag länkar till mig)

    SvaraRadera
  3. Tack för att ni tittade in & skrev lite .

    Madde:
    vet inte men tror nog att du kan typ logga in dig med din bloggadress?
    Jaja om du skriver Madde så vet jag kanske vilken , eller så är det ju så himla många som är anonyma

    SvaraRadera