Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 24 januari 2013

ÖPPNAR UPP LITE




Denna "lånade" jag av Linda klicka på javamorsan högst upp

  det är mina svar alltså inte hennes ,

även om hennes är mycket bättre/roligare än mina 

eller 
Tyvärr missade jag nog kopiera några frågor,men håll till godo ändå

BASIC:
Nickname:  Bisan. blir inte mer än det 
Hårfärg: Just nu enl dottern lila/brun
Ögonfärg: enl dottern grön/bruna i. Dock passet står det melerade
HAR DU NÅGONSIN
Ätit sushi:Ja inte riktigt min grej 
Stått på scen: .Ja, i skolan genom kören & även i typ av frågetävling i ungdomen ha ha 
Varit med om en bilolycka: Inte riktigt olycka men kört av vägen 2 gånger utav olika anledningar 
Klättrat på berg:Nja svår fråga , klart man lekt där man inte fick 
Sett vita huset: På tv
ANTINGEN ELLER…
Kallt eller varmt: ENL DOTTERN GILLAR JAG JU VARMT (IOFS HAR HON JU HELT RÄTT)
Spets eller satin: Nja passar på den frågan ??
Blått eller rött:Ha ha nu får jag nog fundera har nog mer rött än blått, mest svart 
 ha ha 
Regn eller snö:  absolut SNÖ
Ull eller bomull: Bomull 

Rosor eller tusensköna: Rosor, men är dålig på detta med blommor/växter
Vår eller höst: Både 
Historia eller vetenskap: Absolut inte mina ämnen 
Matte eller engelska: enl dottern engelska och jag håller med henne 
MOTSATTA KÖNET…
Gillar du någon just nu från det motsatta könet: Min maken & grabbarna i min närhet dvs även hunden (ibland)
Vet den om det: JA  hoppas jag iaf  är lite dålig på just den biten 
Gillar någon annan dig just nu: DOTTERN 
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Tuff fråga , gillar känslan ifrån vissa möten 
INOM DE SENASTE 48 TIMMARNA…
Har du haft ett seriöst samtal: 50 % ja 
Kramat någon: Japp

GILLAR DU ATT…
Ge kramar: Ja det gör jag 
Ge massage: Tar hellre emot massage 
Gå promenader i regnet: Nja tyvärr kräver ju både jobbet & hunden det 
ÖVRIGT…
Vad gjorde du förra sommaren: När var det sommar?
firade 90-årskalas med 2 till, massa saker som kommer ta massa tid att skriva om 
Svär du för mycket: Japp
När duschade du senast: Ha ha igår på morgonen på jobbet 
Vilken färg är det på dina byxor just nu: Svarta 
Vilken färg är dina underkläder: Bh röd/svart , trosan  är grön 


Vad var det sista du sa: sa
Vad är brevid dig just nu: min mobil, kuddar & framför mig är dottern som ju är hemma idag 
Hur ser ditt skrivbord ut (till datorn): Har inget skrivbord , men borden är fulla ändå 
Vad var det sista du åt: Yoggi & puffar
Vem vill du spendera resten av ditt liv med: Självklart  maken 
Har du en lavalampa: Inte längre
Brukar du sjunga i duschen: Nja 
Vad får dig att slappna av: Kaffe , film  att alla i familjen är hemma 
Tycker du matte är svårt: JAPP
Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling:Måste jag välja 1 sak ? Pengar ligger väl närmast 
Läser du ofta böcker: Inte längre så som jag har gjort 

Vilka länder har du varit i:  HM "Länder "
Danmark, tyskland, finland , Mallorca, Rhodos, Barbados
Hur är vädret just nu: Soligt men kall
Vad gjorde du igår natt: Sov på jobbet 
Vem pratade du sist med på telefon: En idiot ifrån ............
Vad gör dig glad:  Min familj  & vissa planer 
VART SKULLE DU VILJA ÅKA….
För att shoppa: Är ju inte mycket för att shoppa 
För att ha sommar: Ha ha vi kommer få sommar 
DAGENS:
Klädsel: Lila tunika, svart byxor 
Frisyr: Vanlig ??? Har kammat mig 
TV: Just nu i rummet är , pingvinerna ifrån madagaskar . Nere på undervåningen går tv för sig själv just nu 
Vill ha: Frisk dotter
Tråkigaste: Har en sjuk dotter 
Roligaste: Har inte hänt ännu (tror jag inte iaf)
SENASTE PERSON SOM:
Sov i din säng: Maken 
Såg dig gråta: Vet inte 
Fick dig att gråta: vet inte 
Fick dig att börja skratta: Dessa frågor( dvs Javamorsan )
Du gick på bio med: ?????? Tror maken ??
Du gick på stan med: Här har vi inget stan , men innan jul var vi i Västervik . Dottern + kompis och min mamma 
Skickade ett e-mail till dig: person ?? ha ha 
Skickade ett sms till dig : Leena 
HAR DU NÅGONSIN:

Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag: Nja , men ibland känns det som man redan upplevt vissa händelser 
EXTRA STUFF:
Vad är du mest rädd för: ORMAR 
Vart vill du gifta dig: Är ju redan gift & cirkeln blev sluten 
Har du ett jobb: Ja 
Gillar du att ha folk omkring dig: ÄLSKAR VERKLIGEN FOLK OMKRING MIG 
Är du ett hälsofreak: SKULLE INTE TRO DET men skulle behöva bli 
Är du ensam nu: nej 
FAVORIT…
Rum i huset: .Vardagsrummet 
Typ av musik: Enl dottern lyssnar jag ju sällan på musik . Så svaret blir ingen favorit typ !!
Parfym: Köpt på typ öb, rusta men så himla gott luktar den . Annars gillar jag TRESOR 

: 
Mat:  Allt som maken lagar & min egen Tacos
Dricka:  Rött vin (något mer sällan just nu ) Kaffe varje dag * ?? dricker även vatten varje dag & flera ggr 
Godis: Är gott 
Tidning:Kommer inte i brevlådan iaf ,men visst handlar/köper jag det 
Film:      Finns olika , så radar inte upp dom 
Skådis:        Finns olika även där , gillar persbrandt, nyqvist , Julia Roberts ,Sandra BUllock 
Djur: Bör väl svara hund då det bor en här hemma 


Vet inte om det blev några större överraskningar ???????

men någon ny läsare kanske hoppar in och ser detta ??

//Ciao på er igen 

1 kommentar:

  1. Åh kul att du körde denna du med :) Älskar såna här listor med fullständigt onödigt info om en själv. Så kul!!
    Men du musik är ju ett måste i vardagen!

    Ha en underbar fredag nu :)

    SvaraRadera