Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 31 maj 2012

Älskar er oavsett

JAG ÄR INTE ALLS BITTER !!!!!!!!!!!




Jag är precis som alla andra föräldrar gällande våra barn , mjuk ibland otroligt tuff mot dom vid vissa gånger .

Mitt kontrollbehov åker på lite smällar mellan varven !!!


JAG Kommer alltid älska dom men  gillar inte allt dom gör varje dag.


Minns med glädje /frustration självklart mest glädje  deras vandring tillsammans med oss genom åren , herregud dom är 20, 14 och 12 år vi har ju massor i bagaget . Dagis bus, lågstadiet ,mellan stadier  och även högstadier streck 


och vi har ju även MERA / fortfarande  massa andra saker att se innan våra ögon trillar bort.
mera disco, andra fester, konfirmation  mera licens tagning folkracen 
ännu mer men då blir  inlägget så himla långt 


Med 3 barn lär man sig otroligt mycket då jag ju även ibland bara är 1 bonus utan största ansvaret ,man lär sig även om sig själv och samhället, det nära umgänget ?? !!


jag / vi kommer lära oss ännu mera under åren framför oss




 vi lär oss vilka som är vänner till både oss vuxna och till våra barn  och vilka som snackar skit om barnen bakom vår rygg dvs gottar sig i elände ??? och letar fel överallt , vänder det till egen fördel & då gärna visar sin makt bara för att man !!!!!!!!!!!!!!!!!! ??????????????????? kan .


 Det är även  kul med personer som inte törs visa sin RÄTTA ID 




men avslöjas ändå genom sitt vetande om allt 


ibland känner jag mig glad över att vi inte har 3 tjejer eller 3 grabbar , om jag träffat  någon annan att dela mitt liv med 
FÖR VEM VET HUR LIVET SETT UT DÅ 
HA HA 


gillar inte heller vad dom får utstå pga sitt namn /släktskap eller  tidigare händelser av andra än sig själva .


Vilken tur att min syster var "duktig i skolan " eller mina kusiner hade annat namn än mig ????????


Min filosofi vid bedömningar då på Folkracen  är enl mig klockren , men men återstår att se snart igen ha ha 
undrar om man kan använda det på flera sätt ????




Ordspråket som säger att med kärlek övervinns mycket   är ju också klockrent  100 %


Stora frågan är ju vart hade min kärlek varit om jag inte haft våra 3 barn och jag haft världens underbaraste make 


Men vill passa på igen att säga att jag är inte bitter utan


bara mamma och mänsklig  som har världens bästa familj i mina ögon


och  detta inlägg blev med blandade baktankar ??
och lite frustration över vårt liv,sveriges  samhället som  vi lever i och de som finns runt oss oavsett vi vet vilka som är vilka  eller vilka som lägger energi på annat.

4 kommentarer:

  1. Oj nu har det tydligen hänt något , för så här brukar inte dina inlägg vara

    Men visst det finns folk till allt i det social, skolan och fritids intresset som ödslar energi på oviktiga saker

    Och att du har världens bästa familj kan jag ju bara hålla med om

    SvaraRadera
  2. Snygg bild i början , men lite bitter är du hörs lång väg ju.

    Men varför är du så kryptisk ? eller tror du att det är många som förstår precis vad du menar och vilka du spyr på

    SvaraRadera
  3. Japp bilden är skitsnygg
    Ha ha ja några av er kommer nog veta vilka jag tror ibland är personerna bakom aliasen ??

    Men annars så ja lite kryptisk kanske (vet inte)
    blir ibland bara så trött på bättre vetande människor som bara letar fel , och sedan blir jag ibland förundrad över vilken koll ELLER INTE folk har .

    Idag är jag inte bitter utan på gott humör, typ som vanligt alltså ha ha

    SvaraRadera
  4. Det kan vara svårt att se objektivt på saker barnen gör och allmänheten är svår att hålla borta
    Att barnen får dras med släktbanden är väldigt svårt att få bort .
    Men jag önskar dig bra lösning på det som ju retat upp dig ordentligt

    SvaraRadera